دسترسی به هزاران فرصت شغلی در چهارمین نمایشگاه کارِ شریف

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف چهارمین نمایشگاه کار را با هدف معرفی کسب و کار جدید، ایده دادن به دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان برای یافتن شغل آینده و رویارویی مستقیم صنعت با دانشگاه مهرماه سال جاری برگزار می‌نماید.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر محمد شریف‌خانی دبیر نمایشگاه کار در این خصوص گفت: با توجه به رویکرد برنامه توسعه پنجم مبنی بر افزایش جمعیت دانشجویی کشور به سه میلیون و هفتصد هزار نفر تا پایان برنامه، در حال حاضر در کشور ما ضرورت توجه به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از هر زمان دیگر محسوس است. آشنائی فارغ التحصیلان با روند تغییرات سریع فضای اقتصاد و کسب و کار، شرایط استفاده ایشان را از تجربیات و فرصت‌هایی که دانشگاه ارائه می‌دهد فراهم نموده و اعتماد به نفس لازم برای ورود به بازار کار مناسب را فراهم می‌نماید .امروزه در اکثر کشورهای توسعه یافته، سعی می‌شود ارتباط میان موسسات آموزش عالی و بنگاه‌های کسب و کار حفظ گردد و در حال حاضر این کشورها در فضای آموزش عالی از مرحله پافشاری بیش از اندازه بر روی برخی مهارت‌ها عبور کرده و با تکیه بر سازو کارهای خلاقانه درصدد است تا ذهن فارغ التحصیلان را به شیوه‌ای که منعکس کننده نیازهای محیط‌های کاری و اجتماعی است همواره تشنه یادگیری نگاه دارد.

وی هدف از برگزاری چهارمین نمایشگاه کار را رویارویی مستقیم صنعت و دانشگاه، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه درقالب شرکت‌های کارآفرین، معرفی سازمان‌ها و ادارات مرتبط و نیمه‌ مرتبط با رشته ‌تحصیلی، شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)، آشنایی با انتظارات و مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان، آشنا شدن دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان با طیف متنوع مهارت‌های شغلی، امکان جذب نیرو و کارآموز برای شرکت‌ها، برپایی کارگاه‌های آموزشی کار و کارآفرینی،گسترش خدمات مشاوره‌ شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریه‌های شغلی و بازار‌کار در محیط داخلی دانشگاه، ایجاد یک محیط دوستانه برای تعامل بیشتر بین فارغ التحصیلان، دانشجویان و شرکت‌ها، معرفی و بازتاب نتایج تحقیقات، پژوهش‌ها، تجربه‌ها و نوآوری‌های علمی و صنعتی صنایع، ایجاد انگیزه و خودباوری در میان فارغ‌التحصیلان، آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از آخرین دستاوردهای صنایع دانست.
دکتر شریف خانی در خصوص بازخورد نمایشگاه کار در سه سال گذشته می‌گوید: در این سه سال متوالی که نمایشگاه کار با حضور شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی و با استقبال فراوان دانشجویان و کارجویان برگزار گردید جمعاً بیش از 1500 نفر از کارجویان جذب شرکت‌ها و سازمان‌های حاضر در نمایشگاه کار شدند.

دبیر چهارمین نمایشگاه کار در ادامه افزود: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه با عناوینی چون انتخاب روانشناختی شغل، نکات اساسی برای موفقیت در یک مصاحبه‌ی شغلی و... برای کارجویان برگزار خواهد گردید.

ایشان در خصوص تنوع مشاغلی که در این نمایشگاه وجود دارد گفت: دسته‌بندی موقعیت‌های شغلی قابل ارائه در نمایشگاه کار توسط کارفرمایان، منعکس کننده تنوع بازار کار کشور است و می‌تواند در برگیرنده موقعیت‌های شغلی چون شغل‌های مدیریتی و کارشناسی، شغل‌های تمام وقت، پاره وقت، قراردادی، موقت، فصلی و... باشد.

وی در خصوص منافع برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌گوید: خط مشی نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف بر یک رویکرد چندوجهی استوار است که آن را به موثرترین و پر منفعت‌ترین شکل از فرآیند استخدام نیروی انسانی تبدیل می‌کند. هر شرکت یا سازمانی نیاز دارد که کارمندان خود را با یک رویکرد جامع و بر مبنای وجوه مختلف و در نهایت براساس کفایت و لیاقت آنها استخدام نماید، و نمایشگاه کار براساس خط مشی خود شرایط لازم برای این فرآیند را برای کارفرمایان ایجاد می‌نماید. بنابراین، شرکت کنندگان نه تنها می‌توانند متقاضیان حرفه‌ای را ملاقات نمایند، بلکه آنها می‌توانند با دیگر پتانسیل‌های نیروی انسانی در دیگر حوزه‌ها نیز آشنا شوند.

دبیر چهارمین نمایشگاه کار در پایان خاطرنشان کرد؛ پیش بینی می‌شود در این دوره حدود 60 شرکت دولتی و خصوصی حضور داشته و نزدیک به 1000 فرصت شغلی برای کارجویان ایجاد شود.

گفتنی‌ست، چهارمین نمایشگاه کار در 7 تا 9 مهرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس jobfair.sharif.ir مراجعه نمایند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار