رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات:

سایت دانشگاه سبز در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می‌شود

تأسیس سایت دانشگاه سبز و راه اندازی دفتر توسعه پایدار با هدف گسترش فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه زیست محیطی در واحد علوم و تحقیقات در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار دانشکاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد دانشگاهی، تصریح کرد: موضوع بهره وری سبز پس از اجلاسRio+20 در سال2012 مورد توجه جامعه بین المللی قرار گرفته است.

وی به برگزاری اولین کنفرانس اقتصاد محیط زیست در منطقه در سال82 توسط واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات ، از نخستین و فعال ترین دانشکده های کشور از نظر فعالیت در حوزه اقتصاد محیط زیست به شمار می رود.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه رشته اقتصاد محیط زیست در کشور، تنها در چند دانشگاه محدود نظیر این واحد دانشگاهی و دانشگاه علامه طباطبایی، ارائه می شود، اظهار داشت: توسعه ارتباط با اساتید مطرح، نهادها و دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی به منظور گسترش فعالیت‌ها در مورد اقتصاد محیط زیست، در دستور کار دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد قرار دارد.  

عباسپور گفت: دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات از مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته اقتصاد محیط زیست می کند. 

 وی بر نقش مهم NGO ها در نیل به اهداف اقتصاد سبز و محیط زیست تأکید کردو افزود: گسترش ارتباطات دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات با انجمن های گوناگون چون انجمن متخصصان محیط زیست ایران و دانشگاه‌های کشور، از جمله برنامه‌های آتی این دانشکده است. 

دکتر عباسپور با اشاره به توجه مدیریت و هیأت امنا دانشگاه در حوزه اقتصاد سبز، از تأسیس دفتر توسعه پایدار در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و ادامه داد: این دفتر، با تأیید ریاست هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست دانشگاه، در راستای اهداف و رویکرد دانشگاه سبز و به منظور اقدام آموزشی و عملی هم زمان، در این واحد دانشگاهی تأسیس می‌شود.  

وی با بیان اینکه در سال های اخیر، مدیریت انرژی، استفاده از انرژی های تجدید پذیر، مدیریت پسماند، مصرف آب، صرفه جویی و به کارگیری سیستم هایAlternative  با رویکرد افزایش بهره وری مورد توجه قرار گرفته است ،گفت: راه اندازی یک سایت براساس گسترش این فعالیت‌ها به منظور توسعه اقدامات زیست محیطی، در دستور کار دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد دانشگاهی قرار دارد.

عباسپور با اشاره به اعطاء کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی سازمان یونسکو به واحد علوم و تحقیقات ، اظهار داشت: بر اساس این کرسی ، زمینه تبادلات علمی و بین المللی در این واحد دانشگاهی بیش از پیش فراهم شده است.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات، از برگزاری نخستین جلسه کرسی های انرژی تجدیدپذیر در این واحد با حضور سازمان هایی چون سازمان ملی بهره وری ایران و پژوهشگاه صنعت نفت و سایر سازمان های ذیربط خبر داد و گفت: امید است با برگزاری جایزه بین المللی کرسی انرژی های تجدید پذیر توسط واحد علوم و تحقیقات در سال 2015 ، شرایط مطلوبی برای حضور محققان و همکاری با دانشگاه ها در سطح بین المللی فراهم شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار