در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

شیخ حمود: مقاومت، تنها گزينه مقابله با صهيونیسم است/ زارعی: خلع سلاح مقاومت امکان‌پذیر نیست + فیلم

یک کارشناس ارشد غرب آسیا با اشاره به اینکه، خلع سلاح مقاومت امکان‌پذیر نیست گفت: مقاومت، محبوب همه ملت‌های عربی است اما حکومت‌های وابسته عربی بیش از اسرائیل نگران مقاومت هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، چرایی تلاش باند غربی عربی برای خلع سلاح مقاومت اسلامی شب گذشته(9 مردادماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سعدالله زارعی" کارشناس ارشد غرب آسیا و "شیخ ماهر حمود" عالم اهل سنت لبنان از بیروت مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.
 
** خلع سلاح مقاومت امکان‌پذیر نیست
 
سعد الله زارعی کارشناس ارشد غرب آسیا نیز در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس درصدد فشار به مقاومت برای خلع سلاح است گفت: همه مردم غزه در جبهه مقاومت هستند به طوری که در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند و اگر بخواهند خلع سلاح شوند همه غزه باید خلع سلاح شوند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.
 
وی با اشاره به اینکه، طرح مصر هم مبنی بر اینکه نوار غزه تحت پوشش تشکیلات خودگردان قرار گیرد عملی نیست ادامه داد: طی 24 روز گذشته هیچ گروهی در غزه خواستار توقف جنگ نبودند.
 
** مقاومت در فلسطین به خصوص در غزه نهادینه شده است

 
زارعی با بیان اینکه، مقاومت در فلسطین و به خصوص غزه نهادینه شده است گفت: اکنون اسرائیلی‌ها معتقدند این جنگ به پایان مقاومت در غزه منجر نمی‌شود.
 
این کارشناس ارشد غرب آسیا، با بیان اینکه لازمه خلع سلاح مقاومت در غزه خلع سلاح مردم است که این امر امکان‌پذیر نخواهد شد ادامه داد: آیا دنیا می‌تواند چنین جمعیتی را که مسلح شده خلع سلاح کند؟
 
زارعی با طرح این سوال که آیا سعودی‌ها می‌توانند با پول یا دسیسه اقدام به خلع سلاح ملت فلسطین کنند اظهار داشت: طرح مصری‌ها محلی از اعراب ندارد به طوری که در صحنه عملی نمی‌تواند اجرا شود.
 
وی با اشاره به اینکه این جنگ به ختم مقاومت در غزه منتهی نخواهد شد تصریح کرد: در داخل کابینه رژیم صهیونیستی به شدت مناقشه وجود دارد زیرا عده‌ای معتقد هستند که باید جنگ به پایان برسد.
 
** رژیم صهیونیستی به دنبال خلع سلاح است

 
این کارشناس ارشد غرب آسیا، رژیم صهیونیستی به دنبال خلع سلاح است گفت: از دشمن به جز دشمنی انتظاری نیست.
 
زارعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا شاهد سکوت و یا حمایت آشکار و پنهان کشورهای عربی هستیم خاطرنشان کرد: کشورهای غربی، عربستان سعودی، مصر و جریانات فلسطینی نظیر تشکیلات خودگردان با مقوله‌ای به نام مقاومت مواجه هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه مقاومت از حمایت عمیق مردمی در کل منطقه برخوردار است اظهار داشت: مردم عربستان سعودی از مقاومت دفاع و حمایت می‌کنند.
 
** مقاومت، محبوب همه ملت‌های عربی است

 
زارعی با اشاره به اینکه، همه ملت فلسطین عضو مقاومت است افزود: مقاومت، محبوب همه ملت‌های عربی است اما حکومت‌های وابسته عربی اسلامی بیش از اسرائیل از مقاومت نگران هستند و به این رژیم در مقابله با مقاومت کمک و با سکوت خود از آنها حمایت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه، مردم مصر از مقاومت در برابر آمریکا و اسراییل حمایت می‌کنند گفت: نقش کشورهای عربستان و مصر در سرکوب مقاومت از اسرائیلی‌ها بیشتر است.
 
این کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر شاهد تجمعات بسیار زیادی در مصر بر علیه اسراییل بودیم خاطرنشان کرد: در کرانه باختری که محل سکونت محمود عباس است شاهد تجمعات اعتراضی بر ضد اسراییل بودیم.
 
زارعی افزود: مقامات اسراییل به صراحت اعتراف کردند که پس از انتفاضه مسجدالاقصی شاهد تجمعات این چنینی مردم در کرانه باختری نبودند.
 
وی با بیان اینکه پرچم فلسطین برانگیزاننده ملت‌های منطقه خواهد بود گفت: پرچم فلسطین انگیزه‌آفرین در سطح جهان اسلام خواهد بود.
 
این کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، آیا مقاومت تاآخر به شروط خود پایبند خواهد بود ادامه داد: مقامات اسراییل به شکست خود اعتراف کرده‌اند.
 
** اسرائیلی‌ها ناچارند به جنگ پایان دهند
 
زارعی با تاکید بر اینکه اسرائیلی‌ها ناچارند به جنگ پایان دهند چون امکان ادامه آن را ندارند افزود: اسرائیلی‌ها توان مدیریت این جنگ را برای پایان دادن به مقاومت ندارند بنابراین مجبورند به این جنگ پایان دهند.
 
وی با اشاره به اینکه تونل‌های زیرزمینی امروزه برای اسراییل به وحشت تبدیل شده است افزود: اسراییلی‌ها همیشه وقتی می‌خواهند به جنگی پایان دهند دست به اقدامات عجیب و غریب می‌زنند.
 
این کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا افزود: اسراییل توان مدیریت این جنگ را ندارد و باید جنگ را متوقف کند.
 
زارعی اظهار داشت: طرف‌های عربی و غربی به اسرائیل مدام فشار می‌آورند که چرا آنها باید به جنگی پایان بدهند که برایش هزینه‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.
 
وی پایان جنگ در غزه را آغاز بحران در مصر و عربستان دانست افزود: انشاءالله ملت فلسطین پیروز میدان خواهند شد.

** کشورهای عربی مرتجع، دست نشانده هستند
 

شیخ ماهر حمود عالم اهل سنت لبنان در ارتباط تصویری از بیروت در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا برخی از کشورهای عربی از فلسطین‌ها حمایت نمی‌کنند گفت: کشورهای عربی مرتجع، دست نشانده هستند به همین علت هر آنچه به آنها دیکته می‌شود، عمل و در مقابل جنایت‌های اسرائیل سکوت می‌کنند.
 
وی افزود: به استثنای حکومت سوریه که مردم‌سالار است بقیه حکومت‌های عربی، مردمی نیستند.
 
این عالم اهل سنت لبنان گفت: رژیم آل‌سعود می‌خواهد با حمایت از مخالفان سوریه به ایران فشار بیاورد.
 
شیخ حمود با انتقاد از سکوت رژیم آل‌سعود در مقابل جنایت‌های صهیونیست‌ها، افزود: مواضع کاخ سفید ملایم تر از آل‌سعود است و آمریکایی‌ها در برخی مصاحبه‌هایشان از مردم فلسطین حمایت می‌کنند اما رژیم آل‌سعود سکوت می‌کند و برای مردم و کودکان فلسطینی دلسوزی نمی‌کند.
 
وی با اشاره به جا‌به‌جایی مهره‌ها در بسیاری از کشورها ادامه داد: آنها تلاش کردند، محور مقاومت از جمله مقاومت سوریه و لبنان را ضعیف کنند.
 
شیخ حمود با بیان اینکه سوریه در توطئه بسیار بزرگی قرار گرفته است گفت: مردم در سوریه سرنوشت خود را با انتخابات مشخص کردند.
 
وی با اشاره به اینکه روابط آمریکا و کاخ سفید دچار اختلال شده است ادامه داد: نوک پیکان کشورهای عربی غربی و اسراییل بر روی مقاومت است زیرا ادبیات مقاومت در منطقه برای آنها خطرناک است.
 
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه بازی خطرناکی با حقوق بشر و دموکراسی صورت گرفته است گفت: گروه‌های تکفیری در طی چند سال اخیر به دنبال کشتن و قتل عام مردمان بی گناه هستند.
 
** اسلام گروه‌های تکفیری، قلابی است

 
این عالم اهل سنت در پاسخ به سوال دیگری درباره گروه‌های تکفیری گفت: اسلام گروه‌های تکفیری، قلابی است و به آنها دیکته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در برابر اسلام صف آرایی کرده‌اند بیان کرد: استعمارگران با تجاوزات خود به بسیاری از اهدافشان رسیده‌اند.
 
شیخ حمود با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در برخی اوقات مجبور می‌شوند سیاست خارجی خود را تغییر دهند افزود: آنها نمی‌خواهند مقاومت را در لبنان به رسمیت بشناسند و مقاومت فلسطین را هم قبول ندارند.
 
وی با بیان اینکه آنها چهره اسلام را بدنام می‌کنند خاطر نشان کرد: با این کار صهیونیست‌ها و استعمارگران از این موضوع بهره برداری می‌کنند.
 
شیخ حمود گفت: این گروه‌ها در منطقه اسلامی تعیین شده‌اند و سرویس‌های اطلاعاتی غربی آنها را آموزش می‌دهند و در جهت اهداف صهیونیسم جهانی فعالیت می‌کنند.
 
** مقاومت، تنها گزینه مقابله با غده سرطانی صهیونیسم است
 
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه، مقاومت، تنها گزینه مقابله با غده سرطانی صهیونیسم است ادامه داد: وحدت امت اسلامی موجب نابودی اسرائیل خواهد شد.
 
شیخ حمود بر لزوم تقویت مقاومت در فلسطین تاکید و اضافه کرد: ابتدا باید از فتنه‌های مذهبی رها شویم و سپس در گام بعدی آزادی فلسطین رقم خواهد خورد.
 
وی با بیان اینکه باید حکیمانه بیاندیشیم افزود: 66 سال است که با پدیده صهیونیسم مواجه هستیم.
 
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه فتوایی که از روی عقل نباشد به چه درد می‌خورد ادامه داد: تمام فتواهای دینی علمای احمق آب در آستین صهیونیست‌ها ریخته است.
 
شیخ حمود با بیان اینکه تاریخ دوباره درحال تکرار است افزود: عده‌ای در جهان درصدد هستند تا با تفسیر به رای‌های خود به اسلام و مقاومت ضربه بزنند.
 
وی با تاکید بر اینکه انشا‌ءالله زوال صهیونیسم جهانی را شاهد خواهیم بود ادامه داد: به زودی زود قدس آزاد خواهد شد.
 
این عالم اهل سنت با اشاره به اهمیت مقاومت خاطرنشان کرد: باید مقاومت در لبنان ، فلسطین و سایر مناطق تقویت یابد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار