قائم مقام انجمن سینمای جوان:

سینما را باید با استعدادهای جوان و ایده‌های بدیع احیا کنیم

"فرید فرخنده کیش"، قائم مقام مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران پرورش نیروهای جوان و غیر تکراری را که ایده های بدیع دارند، موجب حیات دوباره سینما دانست.

"فرید فرخنده کیش"، قائم مقام مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: قرار بر این است که هر سه ماه یکبار معادل هر فصل، گزارش فعالیت‌های دفاتر 59 گانه در شهرستان‌ها را به رسانه‌ها ابلاغ کنیم اما من در این جا توضیحاتی می‌دهم.
 
وی افزود: ما با فعالیت‌های دفاترمان در شهرستانها قصد داریم با شناسایی و پرورش استعدادهای جوان در شهرستانهای کشورمان حیات سینما را احیا کنیم و با تشکیل دفاتر سینمایی و گردهمایی فیلمسازان جوان به این منظور نزدیک شویم.
 
فرخنده کیش همچنین عنوان کرد: جشنواره فیلم و عکس قرار است به گروه‌هایی فیلمسازان و عکاسان تغییر نام دهد.
 
وی با اشاره به نقش تولید در رونق سینما گفت: حیات سینما به تولید است، زایش و پدید آمدن ایده‌ها و افکار جدید در اذهان سینماگران جوان به تولید، تبحر و پرورش کمک می‌کند و با ارتقاء سطح آموزش‌ها در دفاتر سینمایی تمام کشور می‌توان به این مهم دست یافت.
 
وی با ابراز امیدواری از گستردش و افزایش دفاتر سینمایی انجمن در شهرستان‌های دیگر که نمایندگی ندارند، گفت: محدودیت‌های قانونی و خاصی وجود دارد اما ما تلاش داریم با کمک و همکاری مدیران خود در دفاتر سینمایی که در 59 شهر کشور داریم این دفاتر را در شهرستانهای دیگر هم تاسیس کنیم.
 
فرخنده کیش همچنین اظهار داشت: در اکثر شهرستانها جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای برگزار می‌کنیم و این نیز از برنامه‌های ویژه ما برای شهرستانهاست. ما کشور را به چهار منطقه تقسیم کرده این که در طول سال با برگزاری جشنواره‌های منطقه ای تمام استانها و شهرستانها را پوشش می‌دهیم، در حال حاضر دو جشنواره منطقه‌ای داریم که جشنواره  پنجاهم در اراک و جشنواره پنجاه و یکم قرار است در تربت حیدریه و در شهریور ماه برگزار شود.
 
وی تصریح کرد: بدون نقد رفتار و اقدامات مسئولان گذشته، ما در برنامه خود شناسایی نیروها و استعدادهای جوان را داریم و حمایت از این استعدادهای سینمایی که قصد دارند سینما را به طور حرفه‌ای دنبال کنند را وظیفه خود می‌دانیم.
 
وی در پایان گفت: باید خون جدیدی را به پیکر فرتوت و نحیف سینما تزریق کنیم، ما با تکرار مکرر فعالیتهای سینماگران مواجهیم و قصد داریم که حمایت از سینماگران جوان و مستعد در شهرستانها  که صاحب ایده‌های تازه هستند را همیشه در برنامه کاری خود داشته باشیم زیرا وظیفه ماست.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.