با حضور گسترده مردم؛

مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم(ع)، فردا برگزار می‌شود + جزئیات

مراسم گرامیداشت وفات ودیعه گرانقدر اهل بیت عصمت و طهارت، حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام فردا در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، مراسم گرامیداشت وفات ودیعه گرانقدر اهل بیت عصمت و طهارت حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام فردا در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام در سالروز گرامیداشت وفات آن حضرت مصادف با 15 شوال مطابق با 21 مردادماه مراسم با شکوهی از ساعت 11 صبح با تلاوت آیات قرآن کریم توسط  احمدی‌وفا  قاری ممتاز و بین‌المللی آغاز می‌شود.

همچنین در ادامه، زيارتنامه حضرت عبدالعظيم علیه‌السلام توسط زین‌العابدین‌فرد قرائت و پس از ذکر اشعار توسط استاد حسان چایچیان، گروه تواشیح فجر به اجرای برنامه و سپس باقری ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام  به مرثیه‌سرائی خواهد پرداخت.
 
ناگفته نماند ایراد سخنرانی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پایانبخش این مراسم خواهد بود.
 
حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، نواده پاک امام حسن مجتبی علیه‌السلام و از راویان حدیث و از جمله دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیهم السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است. 

سخنان ائمه علیهم‌السلام در مورد اين شخصیت والا، محبوب و معتمد نزد اهل بیت علیهم‌السلام، نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی آن محدّث والامقام دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی           علیه‌السلام زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در کربلا دانسته است.
 
روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام مقدم همه زائران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را به این مراسم روحانی گرامی می‌دارد.
 
این مراسم به طور مستقیم از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام به نشانی www.abdolazim.com پخش خواهد شد.

انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: حرم ، حضر ، عبدالعظیم ، حسنی ، ری ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار