صهیونیست‌ها ستاره «پینک فلوید» را به باد ناسزا گرفتند

راجر واترز ستاره گروه موسیقی «پینک فلوید» که بارها مواضع ضد صهیونیستی خود را اعلام کرده در جدیدترین موضع‌گیری‌اش کشتار مردم مظلوم غزه توسط رژیم اشغالگر قدس را «جنایتی حساب شده» نامیده که این امر باعث موضع‌گیری صهیونیست‌ها و ناسزاگویی به وی شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه The Algemeiner نوشت: راجر واترز که نوازنده گیتارباس و یکی از چهره‌های شناخته شده گروه موسیقی «پینک فلوید» است در برنامه تلویزیونی Daily Show اعلام کرد که در نامه‌ای به نیل یانگ ستاره گروه موسیقی «رولینگ استونز» از او خواسته بود تا به نشانه مخالفت با اسرائیل و محکوم کردن کشتار مردم غزه، کنسرت گروه «رولینگ استون» را در شهر تل‌آویو لغو کند.

روزنامه the Algemeiner که در واقع اولین روزنامه صهیونیست‌ها است که در کشور آمریکا منتشر شد و شبکه رسانه‌ای CNBC آمریکا از آن به عنوان سریعترین روزنامه رشد کرده یهودی در ایالات متحده آمریکا نام می‌برد، در گزارش خود با اشاره به نامه‌ اینترنتی راجر واترز به نیل یانگ چنین نوشته است:

«راجر واترز در نامه‌ای که برای نیل یانگ ارسال کرده، اسراییل را متهم کرده که استعمارگر است و جنایات برنامه ریزی‌‌شده مرتکب می‌شود.»


تصویری از برنامه Daily Show که در آن واترز موضع خود در مخالفت با جنایات صهیونیست‌ها در غزه را اعلام کرد

از سوی دیگر این روزنامه واکنش رابی آبراهام کوپر رئیس کنیسه حافظ حقوق یهودیان مرکز «سیمون ویسنتال» را منتشر کرده که طی آن آبراهام کوپر به راجر واترز اتهام «ضد یهودی» بودن، زده است.

راجر واترز در نامه اینترنتی خود به نیل یانگ چنین نوشته است:

«به تازگی نامه‌ای را در واکنش به برگزاری کنسرت گروه «رولینگ استونز» در شهر تل‌آویو نوشتم. در شرایط وحشتناکی که اخیرا اسراییل علیه غزه ایجاد کرده، ناراحتی من از بی‌تفاوتی مقامات سیاسی‌مان در واکنش نشان دادن به این وضعیت است. البته منظور من تنها مقامات سیاسی آمریکای شمالی نیست، بلکه تمام سیاسیون جهان مدنظرم است. برای پیوستن تمام انسان‌های دنیا و واکنش نشان دادن به این وضعیت، این نامه را منتشر می‌کنم.»

اما این نامه و اظهارات راجر واترز با واکنش صهیونیست‌ها در سایت روزنامه the Algemeiner همراه شد و بسیاری از صهیونیست‌ها علاوه بر توهین و متهم کردن واترز به «ضد یهودی» بودن، او را به باد ناسزا گرفتند.

یکی از نظرات داده شده این چنین است:

«پینک فلوید یکی از گروه‌های خوب موسیقی است ولی خیلی تأسف‌بار است که یکی از اعضای گروه اینگونه رفتار می‌کند. امیدوارم راجر واترز به درستی متوجه شود که در نگاه اسلام او یک کافر است و هیچ جایی در بین مسلمانان ندارد. کسانی هم که در میان مسلمانان جایی نداشته باشند، کشته می‌شوند.»

اما کاربر مسلمانی به نام عبدالرحیم در واکنش به این نظر چنین نوشته است:

«من مسلمانم و یکی از طرفداران راجر واترز. او موزیسین آگاهی است و شما برای اینکه بتوانید او را نقد کنید باید دانش لازم را داشته باشید. واترز آهنگ‌های بسیاری را با موضوع صلح نوشته و خوانده است. ضمن اینکه این تفکر که مسلمانان قصد دارند همه جهان را تحت سلطه اهداف خود بگیرند و اگر کسی نخواهد در این دایره قرار گیرد کشته می‌شود، تفکر و نگاهی احمقانه است.»

در نظری دیگر چنین آمده است:

«در گروه پینک فلوید، دیوید گیلمور هم موضع گیری سیاسی انجام می‌دهد اما راجر واترز رفتاری فاشیستی دارد و واقعا واترز یک فاشیست است.»

کاربر دیگری در نظر خود چنین نوشته است:

«راجر واترز باید از خواب بیدار شود و به زندگی برگردد. او باید تاریخ را مطالعه کند. اینگونه آدم‌ها مانند لکه‌ای ننگین هستند و من مطمئنم که این‌ها در غزه مکانی برای خود دارند.»

کاربری نیز با استفاده از واژه‌های نامناسبی چون «واترز دماغ گنده» و «واترز دهان گشاد»، راجر واترز را تحقیر کرده است.

همچنین کاربری نیز در اظهار نظری عجیب با استناد به قطعه‌ای از آلبوم «The Wall» که در آن گروه پینک فلوید سیستم آموزش و پرورش انگلستان را در دهه‌های 70 و 80 میلادی مورد نقد قرار داده بود، چنین نوشته است:

«راجر واترز، ما در دنیا چقدر خوشبختیم که تو را داریم. ظاهرا به دنبال این نصیحت هستی که ما نیازی به آموزش و پرورش نداریم و مدام در این مورد وراجی می‌کنی و بهتر است بدانی که تو در این زمینه چیزی نمی‌دانی.»

استفاده از الفاظی نظیر «او مانند اردک راه می‌رود»، «او ارزش صحبت کردن ندارد» و «کسی او را به عنوان موزیسین قبول ندارد» نیز از واکنش‌های نامناسب صهیونیست‌ها در قبال واکنش راجر واترز به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

در اقدامی دیگر هم ادی و ستاره گروه Pearl Jam در کنسرت اخیر خود در اروپا قطعه‌ای به نام «دختر» را در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اجرا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار