رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت:

جریان‌های خبری انحرافی، ما را از برخورد قاطعانه با متخلفین منصرف نخواهد کرد

دیناروند گفت: فشارها و خبرسازی های انحرافی که در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، این سازمان را از برخورد قاطعانه با متخلفین منصرف نخواهد ساخت.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ رسول دیناروند رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با تقدیر از حساسیت شهروندان نسبت به موضوع سلامت و انعکاس ضعف های نظارتی توسط آنها، گفت: قطعا این اقدام نشان دهنده اهمیت و جایگاه دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان غذا و دارو است که قاعدتا باید تقویت امکانات نظارتی ما مورد توجه مسئولین اجرایی و مجلس قرار بگیرد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: گروهی مترصدند که با حرکتی آگاهانه و برنامه ریزی شده ،جهت یک خبر را  به سمت و سوی خاص برده و تحت کنترل خود در آورند تا بتوانند از آثار جریان خبر، بهره برداری تجاری  کنند و یا از این روش، زیرکانه برای مطرح شدن در رسانه‌ها استفاده نمایند و بدتر از آن زمانی است که خبرگزاری‌های مطرح و پربازدید نیز بدون انجام هیچ گونه تحقیقی در صحت و سقم یک خبر آن را منتشر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه، سازمان غذا و دارو خود را در برابر افکار عمومی، رسانه‌ها و دستگاه‌های نظارتی و قضایی مسئول به پاسخگویی می داند، افزود: لازم است اعلام کنم که فشارها و خبرسازی‌های انحرافی که در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، این سازمان را از برخورد قاطعانه با متخلفین منصرف نخواهد ساخت و ما بسیار جدی تر از قبل ضمن حمایت از تولید کنندگان مسئول و دلسوز کشور با معدود متخلفینی که در هر قشری ممکن است وجود داشته باشد برخورد خواهیم کرد.

دیناروند خاطرنشان کرد: بعضا مشاهده می شود که برخی از افراد با اظهار نظرهای غیر مسئولانه و با عناوینی چون مسئول یک پژوهشکده صرفا برای مطرح کردن خود و یا با اهداف دیگر مسائل  غیر علمی و نادرست را منتشر می کنند و گروهی دیگر که بعضا صنایع و تولیدکنندگان محصولات غذایی متخلف هستند با سوء استفاده از حساسیت افکار عمومی نسبت به برخی خبرها سعی دارند که از آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند .

وی با تاکید بر اینکه، این اخبار مورد تایید وزارت بهداشت نیست، افزود: ما خود را متعهد می‌دانیم که با اطلاع رسانی دقیق و به موقع از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: در مورد روغن پالم و لبنیات پرچرب نیز متخلفین شناسایی شده و به دستگاههای مسئول معرفی شده اند و در آینده هم نظارت و بازرسی‌های ما با جدیت ادامه خواهد یافت.


انتهای پیام/
برچسب ها: جریان خبری ، رسانه ، وبدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار