سودانی در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاههای عراق:

همفکری نخبگان تلاش گروه‌های تروریستی برای ایجاد فتنه را ناکام می‌گذارد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق، در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاههای عراق، گفت: همفکری نخبگان و جریان‌های سیاسی تلاش گروه‌های تروریستی برای ایجاد فتنه را ناکام می‌گذارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ ناصر سودانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق امروز (سه شنبه 28 مرداد) با جمعی از اساتید دانشگاههای عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
سودانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی میان ایران و عراق، گفت: توسعه همکاری های میان دانشگاهیان و نخبگان علمی دو کشور در کنار گفتگوها و همکاری های پارلمانی و دولتی، نقش قابل توجهی در تسهیل ارتباطات مردم و تحکیم پیوندهای دوستی فیمابین خواهد داشت.
 
وی در ادامه بر نقش بسیار موثر همکاری‌های پارلمانی در تقویت و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور تاکید کرد و افزود: همکاریهای مجالس ایران و عراق می تواند از طریق ایجاد شناخت متقابل ظرفیت‌ها دیدگاههای دو کشور در عرصه های مختلف در ارتقا سطح مراودات دوستانه موثر باشد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق در بخش دیگری از سخنان خود گسترش جریانات فراملی تندرو را از مشکلات مهم منطقه خواند و گفت: یقینا با همفکری و همکاری اساتید، نخبگان،  جریانات سیاسی مختلف در عراق تلاش گروههای تروریستی برای ایجاد فتنه در عراق ناکام خواهد ماند.
 
سودانی در پایان این دیدار طی سخنانی به تشریح نحوه کار قوای سه گانه و سایر ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
 
اساتید دانشگاه های عراقی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و آشنایی با طرز کار مجلس شورای اسلامی و جایگاه آن در قانون اساسی بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.
 
اساتید عراقی همچنین خواستار افزایش همکاریهای علمی و فرهنگی دو کشور، تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاههای ایران و همکاری اساتید دو کشور در زمینه انتشار کتاب و مقالات علمی شدند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: سودانی ، جمع ، اساتید ، دانشگاه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار