سودانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ارائه کارت اعتباری انرژی به جای یارانه نقدی مانع از تشدید تورم در کشور خواهد شد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر طرح کارت اعتباری انرژی به مرحله اجرا برسد مهمترین ویژگی آن تبدیل نقدینگی به ارائه خدمات خواهد بود که بخشی از تورم را مهار می‌کند.

ناصر سودانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد طرح وزارت نفت برای جایگزینی کارت اعتباری انرژی به جای یارانه نقدی گفت: این مسئله به صورت تقریبی در کمیسیون پیشنهاد شد، به این دلیل که هر چه مبلغ یارانه‌ها در بازار گردش داشته باشد تورم‌زایی آن نیز بیشتر خواهد بود، برهمین اساس کارت هوشمندی برای حامل‌های انرژی، کالاهای اساسی و حتی مباحث بیمه و بهداشت و درمان و حتی شارژ برای قبض آب، برق و قبوض این چنینی تهیه شود و جایگزین یارانه‌ها شود.
 
وی ادامه داد: این پیشنهاد در کمیسیون مطرح شد و بنده شخصا نیز از آن حمایت کردم اما در حال حاضر به علت بعضی مسائل از سرانجام آن مطلع نیستم.
 
سودانی در ادامه درتشریح معایب و مزایای این طرح بیان کرد: اگر این طرح به مرحله اجرا برسد مهمترین ویژگی آن تبدیل نقدینگی به ارایه خدمات خواهد بود و بخشی از تورم را مهار می‌کند.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: دومین مزیت این طرح شفاف سازی است به طوری که امکان رصد کردن تمامی هزینه‌ها و مصارف وجود دارد.   
 
وی ادامه داد: هم چنین این مسئله می‌تواند در ارائه برخی خدمات روند تسهیلی داشته باشد مانند خدمات بانکی و احیانا تبادل پول و مسائل این چنینی که مطمئنا روند انجام آن تسریع کننده است و مطمئنا می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.
 
سودانی در پایان خاطر نشان کرد: برای انجام این روند باید سیستمی پاسخگو داشته باشیم زیرا احتمال بروز مشکل وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار