از سوی نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر مورد تأکید قرار گرفت:

سهم حمل و نقل عمومی از مرحله دوم هدفمندی یارانه ها پرداخت شود

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران، پرداخت سهم حمل و نقل عمومی از محل صرفه جویی حاصل از اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این ارتباط گفت: ثابت نگه داشتن قیمت سوخت برای ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان روشی حمایتی، راهکاری است که از طریق آن می توان هم رانندگان و هم مسافران را راضی نگه داشت.

*لایحه حمایت از رانندگان تاکسی به شورای شهر ارائه می شود

اقبال شاکری با اشاره به پیش بینی افزایش نرخ سوخت هنگام اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها افزود: اگر این افزایش قیمت بر هزینه های تاکسیرانان تأثیر قابل توجهی داشته باشد، موضوع در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و از روش های حمایتی استفاده می کنیم.

وی با بیان این که در صورت لزوم به منظور حمایت از رانندگان تاکسی لایحه ای را به تصویب شورای شهر می رسانیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه دغدغه خاطر رانندگان و شهروندان را در نظر بگیرند و تصمیم منطقی در این زمینه اتخاد کرده و به مورد اجرا بگذارند.
*توسعه حمل و نقل عمومی راه حل برقراری توازن بین تولید و مصرف سوخت است

از سوی دیگر، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در آستانه اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی، کمک به رشد و توسعه حمل و نقل عمومی به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت امری اجتناب ناپذیر است.

نادر فریدونی با اشاره به این که در کشورمان مشکل عدم توازن در تولید و مصرف سوخت وجود دارد، افزود: با توسعه حمل و نقل عمومی شاهد کاهش مصرف انرژی خواهیم بود و نیاز به واردات سوخت از بین خواهد رفت.

*توسعه حمل و نقل عمومی به اقتصاد خانواده ها و اقتصاد ملی کمک می کند

وی با بیان این که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده و علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده ها به اقتصاد ملی نیز کمک می کند، اظهار کرد: دولت باید از محل اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها سهم مورد نیاز توسعه حمل و نقل عمومی را به این بخش اختصاص دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با استناد به سخنان وزیر نفت در کمیسیون مذکور در خصوص تقبل بخشی از هزینه های توسعه حمل و نقل عمومی در تهران از جمله تکمیل مترو از سوی دولت، تصریح کرد: دولت باید به گسترش حمل و نقل عمومی به ویژه اتمام مترو در تهران اهتمام ویژه ای داشته باشد.

برچسب ها: سهم ، نقل ، پرداخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار