شهرکرد/

افزایش 2 برابری خريد تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری

پيش بيني می شود امسال خريد تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری با افزایش حدود 2 برابری نسبت به سال گذشته، به بیش از 40 هزار تن برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون بهبود توليدات گياهي اداره کل جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری از افزایش خرید تضمینی گندم طی سالجاری در این استان خبر داد و گفت: امسال تاکنون 32 هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده که از مجموع خريد نهايي سال گذشته فراتر رفته است.

حمیدرضا دانش افزود: پيش بيني می شود امسال خريد تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری با افزایش حدود 2 برابری نسبت به سال قبل، به بیش از 40 هزار تن برسد.

وی، میزان خرید تضمینی گندم استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را 24 هزار تن اعلام کرد و گفت: تعيين به موقع قيمت خريد تضميني گندم قبل از فصل كاشت، تهيه و تدارك نهاده هاي كشاورزي نظیر كود، سم و بذر، برنامه ريزي و نظارت و سركشي از مزارع زيركشت، و همكاري و همدلي مجموعه عوامل سازمانی و استانی را از جمله عوامل موثر در افزايش تولید و خريد گندم در سال جاري می باشد.          

دانش، با اشاره به فعالیت 37 مركز خرید تضمینی گندم مازاد كشاورزان در سراسر استان چهارمحال و بختیاری، افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با افت 4 ( مفید ) و 2 ( غیر مفید )، 10500 ریال ( یک هزار و پنجاه تومان ) می باشد.

معاون بهبود توليدات گياهي اداره کل جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تا کنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم با تحویل بیش از 10 هزار تن، در شهرستان لردگان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.