دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در واحد علوم و تحقیقات:

"واحد علوم و تحقیقات" با بورس‌های کوتاه مدت حضور متخصصان بین المللی را در کشور فراهم کند

محمد رضا سعید آبادی گفت: واحد علوم و تحقیقات با تعریف بورس‌های کوتاه مدت دو، سه و چهارماهه زمینه حضور متخصصان بین المللی و ایجاد حلقه‌های ارتباطی با دانشگاه‌های معتبر جهان را در کشور فراهم کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، محمد رضا سعید آبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد کرسی های بین المللی در واحد علوم و تحقیقات از سال 1388 ارائه شد، گفت: انتخاب افراد، پیگیری و کسب نتیجه مطلوب در زمینه کسب کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر، نشان دهنده توجه ویژه رئیس و مسئولان واحد علوم و تحقیقات به فعالیت‌های علمی بین المللی است. 

وی ابراز امیدواری کرد: کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر واحد علوم و تحقیقات به پایلوتی برای ایجاد کرسی‌های متعدد در کشور تبدیل شود.

سعید آبادی با بیان اینکه توسعه پایدار موضوعی مهم در تمام سازمان‌های بین المللی است، ادامه داد: بحث توسعه پایدار با محوریت انرژی پاک، در سازمان یونسکو همیشه مطرح  بوده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نقش واحد علوم و تحقیقات را در انجام پژوهش و مبادله جهانی اطلاعات، باتوجه به کسب این کرسی، مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایران می‌تواند با تکیه بر کسب کرسی‌های جهانی و به همت اساتید دانشگاه‌ها، زیر نظر سازمان یونسکو به مبادله اطلاعات با جهان علم و شبکه متخصصان بین المللی بپردازند.

سعید آبادی با اشاره به طیف گسترده کرس‌های بین المللی که دانشگاه‌های کشور تاکنون دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر کرسی‌هایی چون کارآفرینی، فرهنگ در فضای مجازی، معماری ایرانی، Water Reuse (استفاده مجدد از آب)، توسعه صنعت و دانشگاه برای توسعه پایدار و ... توسط دانشگاه‌های کشور کسب شده اند.

وی از طرح ایجاد جایزه بین المللی کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر توسط واحد علوم و تحقیقات ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: این طرح در مرحله نخست در سطح ملی و منطقه‌ای با نام کمیسیون یونسکو  و در آینده نزدیک در سطح جهانی با ماهیت یونسکو پاریس در زمینه انرژی‌های پاک و نو توسط واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه در حال حاظر شش سازمان و مرکز منطقه‌ای درجه دو در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تأسیس مرکز منطقه‌ای فناوری و انرژی‌های پاک در واحد علوم و تحقیقات اقدامی مثبت در راستای گسترش چنین سازمان هایی در کشور است. 

سعید آبادی گفت: پس از اختصاص مکان مناسب برای تأسیس کرسی انرژی‌های تجدیدپذیر، مراسم افتتاح رسمی این کرسی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شود.

وی از برگزاری کنفرانس کرسی‌های یونسکو در ایران در ماه‌های آتی خبر داد و افزود: هدف از این همایش که با حضور دانشگاه های میزبان کرسی‌ها برگزار می شود، ایجاد امکان ارزیابی و هم افزایی برای بهبود بیش از پیش فعالیت این کرسی‌ها است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار