دبیر کل یونسکو در ایران:

پژوهشگر ایرانی موفق به کسب رتبه برتر جایزه یونسکو در حوزه علوم زیستی شد

حسین بهاروند برای نخستین بار در کشور توانست جایزه یونسکو در حوزه علوم زیستی را کسب کند.

محمدرضا سعید آبادی دبیر کل یوسنکو در ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: امسال برای نخستین بار جایزه یونسکو در حوزه علوم زیستی به پژوهشگر ایرانی حسین بهاروند رئیس پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان تعلق یافت.

وی در خصوص این جایزه افزود: جایزه یونسکو در حوزه علوم زیستی هر سال از سوی یونسکو به بهترین محقق یا سازمان و یا پژوهشکده علوم زیستی که فعالیت بزرگی در این زمینه انجام داده و منجر به بهبود زندگی افراد شده‌، اهدا می شود.

سعید آبادی تصریح کرد: جایزه یونسکو در حوزه علوم زیستی مبلغ 300 هزار دلار است که میان 3 پژوهشگر نخبه از سراسر جهان اهدا می‌شود و برای نخستین بار حسین بهاروند این جایزه را از آن خود کرد که توانست 100 هزار دلار را کسب کند.

سعید آبادی در خصوص میزان تحصیلات حسین بهاروند اظهار داشت: حسین بهاروند دارای لیسانس در رشته بیولوژی از دانشگاه شیراز، فوق لیسانس بیولوژی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری بیولوژی از دانشگاه خوارزمی( تربیت معلم سابق) بوده که تاکنون مولف کتب بسیار زیادی در زمینه‌های علمی بوده است که توانسته برای نخستین بار جایزه یونسکو در حوزه علوم زیستی را کسب کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار