سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خبر داد:

بازشماری 72 درصد صندوق‌های رأی/شمارش معکوس برای اعلام نتایج نهایی

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: با توجه به سرعت‌گیری روند بازشماری آرا، شمارش معکوس تا اعلام نتایج نهایی انتخابات آغاز شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در حالی که تیم اصلاحات و همگرایی از احتمال ترک روند بازشماری در صورت عدم پذیرش پیشنهادهای این تیم در خصوص دستورالعمل ابطال آرا سخن می‎گوید، لحظاتی پیش «نورمحمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری در کابل از آغاز شمارش معکوس تا اعلام نتایج نهایی خبر داد.
 
وی افزود: تاکنون 16 هزار و 803 صندوق که حدود 72.6 درصد آرا را در بر می‎گیرد، بازشماری شده و این نشان می‎دهد که بزودی نتایج نهایی انتخابات اعلام خواهد شد.
 
** روند ابطال آرا بر مبنای توافق 2 کاندیدا
 
نور در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: ابطال آرا، مطابق معیارها و دستورالعمل‎هایی بوده که 2 کاندیدا با میانجی‎گری دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در خصوص آن توافق کردند اما تیم اصلاحات و همگرایی مدعی است که روند ابطال آرا تاکنون بدون در نظر داشتن ملاحظات این تیم و بر اساس معیارهای پیشنهادی دفتر سازمان ملل در افغانستان(یوناما) صورت گرفته است.
 
ساعتی قبل، عضو ستاد انتخاباتی عبدالله با بیان اینکه بازشماری آرا از روند طبیعی و فنی خود خارج شده هشدار داد در صورت عدم رسیدگی به درخواست‌های تیم اصلاحات و همگرایی، آنان بار دیگر از روند انتخابات کناره‌گیری خواهند کرد.
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.