عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری:

اپتومتریست‌ها در نظام سلامت نادیده گرفته شده‌اند

صادقپور با اشاره به اهداف طرح تحول سلامت گفت: اپتومتریست‌ها ابزار و فرصت مناسبی در جهت پیشرفت اهداف نظام سلامت در طرح تحول هستند.

ناصر صادقپور عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  بیان داشت: با توجه به پراکندگی اپتومتریست‌ها در سراسر کشور می‌توان از این پتانسیل موجود در راستای خدمات رسانی به انتشار ضعیف در مناطق محروم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر اپتومتریست‌ها در طرح تحول سلامت نادیده گرفته شوند، مشکلات عدیده‌ای برای آنها ایجاد خواهد شد، افزود: نوع ارائه خدمات و شکل کار اپتومتریست‌ها به گونه‌ای است که یا باید در بیمارستانها با انجام کارهای پاراکلینیکی و ویزیت بیمار به فعالیت بپردازند و یا در مطب نشسته و با ویزیت و ساخت عینک به ارائه خدمات بپردازند.

وی  تصریح کرد: سازمان‌های بیمه‌گر هنوز به عقد قرار داد با اپتومتریست‌ها نمی‌پردازند و اتحادیه عینک سازی و وزارت بازرگانی نیز با اپتومتریست‌ها دچار مشکل هستند.

به گفته وی اتحادیه اصناف برای پلمپ دفاتر اپتومتریست‌ها مانع فعالیت این صنف می‌شود و علت را نداشتن مجوز کسب برای اپتومتریست‌ها عنوان می کند.



انتهای پیام/






 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار