مشاور وزير و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم: ​

دانشگاهها باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند

فریدون گفت: دانشگاه باید دانشگاهی پاسخگو، نقاد و نقدپذیر، دارای کرسی‌های آزاداندیشی، تصمیم‌ساز در برنامه‌های علمی، در تعامل با مراکزعلمی بین‌المللی، دور از سیاست بازی، حساس نسبت به مسائل جامعه و اتفاقات کشور باشد؛ همچنین دانشگاه باید عزت و سربلندی ایجاد کند و جایگاه شخصیت و شأن افراد را بالا ببرد و در کمال آرامش و در فضایی پرنشاط نسبت به مسائل فرهنگ و اقتصاد، صاحب نظر باشد. ​

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین فریدون در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: باید در دانشگاه‌ها تحت تاثیر فرهنگ ایرانی- اسلامی و با مشارکت تمامی نظرات موافق و مخالف نسبت به رفع مشکلات اقدامات مؤثری داشته باشیم. 

وی افزود: انتظاراتی که دانشجویان، دانشگاهیان و مردم از ما دارند، باعث سنگین‌تر شدن مسؤلیت‌هایمان در حوزه آموزش عالی شده است. 

وی با بیان این مطلب که باید در دانشگاه‌ها وارد اصل شویم و از حاشیه‌ها بپرهیزیم، گفت: کارکرد اصلی دانشگاه‌ها توسعه علمی است که این امر باید با به کارگیری تمام توان صورت پذیرد، همچنین درفضای دانشگاه باید همه افراد در چارچوب قوانین پیش بینی شده احساس کنند که در فضایی آرام و امن می‌توانند به ارائه نظرات خود بپردازند. مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم افزود: با بهره‌گیری ازنظرات و پیشنهادات دانشگاهیان می‌توانیم شاهد تحولات عظیم در دانشگاه‌ها باشیم. 

 فریدون گفت: با نگاه به عملکرد یکساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وجود فراز و نشیب‌ها و حاشیه‌های بسیار، سه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را داشتیم که سعی کردیم بهترین زمان و بهترین مکان را برای برگزاری اجلاس‌ها داشته باشیم. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار