آقاجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برای درمان فرسودگی بیمارستان‌ها بانک‌ها وارد میدان می‌شوند

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیمارستان‌های کشور فرسوده هستند و تعداد تخت‌های بیمارستان محدود است گفت: برای تأمین منابع مالی و ساخت بیمارستان‌های جدید باید از کمک بخش غیردولتی و سرمایه‌گذاری بانکها استفاده کرد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان‌های کشور فرسوده و تعداد تخت‌های بیمارستانی دارای محدودیت هستند به طوری که میانگین تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور ما 105 است که این در برخی از کشورهای همسایه 2.5  به ازای هر هزار نفر و در کشورهای توسعه یافته حدود 7 تا 8 به ازای هر هزار نفر است. 

وی ادامه داد: تمامی تخت‌های بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، عمومی و فضای تخت‌های بیمارستانی، برای ارائه خدمت پاسخگو نیستند بنابراین ما باید دنبال ایجاد بیمارستان‌هایی در قالب بیمارستان‌های بزرگ که اصطلاحا به آن "مگاهاسپیتال می‌گویند، باشیم. 

در دنیای امروز بیمارستان‌های خیلی بزرگ که معمولا 2 هزار تخت دارند بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس را به بیماران می‌دهند که از نظر هزینه هم اثربخشی کاملا خوبی دارد. 

آقاجانی با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت ساخت بیمارستان‌های بزرگ است عنوان کرد: برای ساخت این نوع بیمارستان ما نیاز به منابع مالی گسترده داریم که منابع دولت جوابگو در این حوزه نیست بنابراین ضرورت دارد که از بخش غیردولتی، سرمایه‌گذاری خیرین و بانکها استفاده کنیم. 

وی اظهار داشت: طرح‌هایی در این خصوص تهیه شده و رایزنی‌هایی با بانک‌ها انجام شده تا بانکها در توسعه بیمارستان‌های بزرگ کشور سرمایه‌گذاری کنند که این امر می‌تواند تضمین کننده خدمات مناسب در آینده برای مردم باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
نه تورو خدا بذارید با درد خودمون بمیریم نه اینکه وقتی هم مردیم بابت هزینه بیمارستان نوه هامونم قسط بانک بدن اونهم با این سود !!!!!
آخرین اخبار