برای ترک سیگار از کجا شروع کنیم؟

زمانی که پژوهشهای جدید با رویکرد بومی‌سازی سبک زندگی در کشورمان با حمایتهای خانوادگی تلفیق شود اثری دو چندان یافته و به صورت تدبیر تداعی پیدا می‌کند.

دکتر نصیر دهقان عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات و عضو انجمن بین‌المللی تحقیقات تنباکو و سیگار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  ضمن اعلام این خبر گفت: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در زمینه ترک سیگار بر اساس مطالعات و پژوهش‌های چندین ساله بین‌المللی روش مداخله‌ای جزئی minimal interrention به عنوان دو تن استاندارد توصیه می‌گردد. 

وی در ادامه گفت: پزشکان و متخصصین ترک سیگار ضمن سال‌ها بررسی و تحقیق در مراکز تخصصی مربوط و با هدف ریشه‌یابی و رسیدن به راهکاری اساسی برای ترک دائمی سیگار موفق به دستیابی به روش ایده‌آل برای ترک دائمی سیگار با نتایج شگفت‌انگیز شدند. 

دهقان با بیان اینکه تدبیر موفق‌ترین روش جهت ترک سیگار است که ۵ مورد زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد، عنوان تعیین کردن زمان مشخص برای ترک سیگار در میان گذاشتن هدف خود با فامیل، دوستان و همکاران برنامه‌ریزی و پیش ‌بینی چالش‌های پیش رو یک باره بیرون ریختن سیگار‌ها و متعلقات وابسته به آن در خانه، خودرو و محل کار و راهنمایی گرفتن از پزشک جهت برنامه ترک سیگار به صورت تدبیر تداعی پیدا کند. 

عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات تشریح کرد: بدین منظور یک دوره درمانی رفتار درمانی مشاوره تلفنی همراه با توصیه‌های تغذیه‌ای موسیقی درمانی و رایحه درمانی ویژه ترک سیگار و هم چنین cdهای آموزشی روان‌شناسی به صورت راهکار جامع to tal solution کاملا علمی کاربردی با پیش بینی کلیه تدابیر تدوین و ارائه می‌گردد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.