رسانه‌های خبری در ایتالیا؛

دست‌های توانمند ایران، ایتالیا را به مرحله بعد رساند

در پی موفقیت ایران در شکست دادن تیم ملی والیبال پورتوریکو‌ رسانه‌های خبری در ایتالیا اعلام کردند که ایرانی‌ها جواز آتزوریها‌ در مرحله دوم رقابت های جام جهانی والیبال لهستان را صادر کردند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم والیبال بروتو در بازی مقابل تیم ملی والیبال آمریکا با نتیجه یک بر سه شکست خورد و با این نتیجه سومین شکست را در مرحله نخست از رقابت‌های گروهی جام جهانی لهستان ثبت کرد بی شک ایتالیا این بار هم شبی تاسف بار را برای خود رقم زد، مخصوصا اینکه ایوان زایتسف‌ هم مصدوم شد. آتزوریها‌ با دو پیروزی و سه شکست فقط  توانستند دو امتیاز کسب کنند و این در حالیست‌ که تیم نخست جدول یعنی لهستان با 9 امتیاز راهی مرحله بعدی می‌شود. با توجه به نتایج بدست آمده ایتالیا با سختی بسیار وارد مرحله دوم از رقابت‌های جام جهانی شده و باید تمام این مسیر را سر بالایی طی کند.

 بعد از اینکه ایران در دو ست متوالی موفق به کسب امتیاز از پورتوریکو شد، تداوم حضور آتزوری‌ها در جام جهانی مسجل شده و واقعیت این است که این بار جواز حضور ایتالیا در مرحله دوم جام جهانی توسط ایرانی‌ها برای بروتو و شاگردانش صادر شد. حالا طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده آتزوریها‌ باید روز چهارشنبه به مصاف صربستان بروند و پنجشنبه مصاف با تیم میزبان را در پیش رو دارند و یک روز بعد هم مقابل تیم ملی فوتبال آرژانتین به رهبری خولیو‌ و‌لاسکو صف آرایی می‌کنند و در نهایت یکشنبه هفته آینده باید به مصاف تیم ملی والیبال استرالیا رفته و شانس خود را امتحان کنند.
 
از این گروه هشت تایی فقط سه تیم به مرحله سوم صعود می‌کنند و با شرایطی که ایتالیا در مرحله نخست داشت در مقایسه با دیگر حریفان تقریبا شانسی برای صعود ندارد. سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا باید با استناد به مهره‌هایی چون بارانوویچ‌، زایتسف‌، بوتی، بیرارلی، پارودی‌ و کوار در بازی مقابل آمریکا حاضر شد. متاسفانه سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا مهره خاص و منحصر به فردی که اشتباهات کمی در جام جهانی لهستان داشته باشد، در اختیار نداشت تا بتواند از آنها در مصاف باتیم‌های مذکور به خصوص آمریکا استفاده کند.

 

ایتالیا شب بسیار سخت و دشواری را مقابل تیم ملی والیبال آمریکا پشت سر گذاشت و این بازی با فشار بسیار زیاد آمریکایی‌ها برای ایتالیا به اتمام رسید. آنها با ضربات سرویس خود به شدت آتزوریها‌ را تحت فشار گذاشتند. ایتالیا در بازی دیشب‌ عملا حرفی برای گفتن‌ در برابر این ضربات نداشت و برای تیلور ساندر که سال آینده در تیم والیبال ورونا‌ در ایتالیا فعالیت خواهد کرد و دیگر هم تیمی‌هایش سخت نبود تا با همکاری یکدیگر امتیاز نیمه نخست بازی را از آن خود کنند، این در حالیست که سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا برای ست دوم هیچ تغییری در تیم خود ایجاد نکرد و با همان شیوه قبل به کارش در این ست ادامه داد تا در نهایت با نتیجه 20بر25 نتیجه را به آمریکایی‌ها واگذار کند. تمام این اتفاقات در حالی دنبال شد که مچ پای راست ایوان‌ زایتسف‌ آسیب دید و سرمربی ایتالیا مجبور به تعویض وی شده و وتوری را جایگزین او در تیم خود کرد. حضور وتوری هم نتوانست برای ایتالیا کاری از پیش برده و واکنش موثری در پی داشته باشد. آمریکایی‌ها هم بدون داشتن هیچ مشکل خاصی تیم برتر میدان بودند و امتیاز ست دوم را هم از آن خود کردند، این شرایط باعث شد تا مائور‌ بروتو برای ست سوم دست به تغییر بزند و در نهایت با این تغییرات توانست با نتیجه 25 بر13 موفق به پیروزی در این ست شود، هر چند که اشتباهات فاحش‌ تراویسا‌ که جایگزین بارانوویچ‌ در زمین شد و در ادامه وتوری که جای کوار‌ را در این پست گرفت، باعث شد تا بسیاری از کارشناسان‌در ایتالیا از سردرگمی‌ در نیمکت‌ تیم ملی والیبال این کشور خبر داده و اعلام کنند که بازیکنان اطلاعات درست و کافی نداشته و به دلیل نداشتن همین اطلاعات است که ضعیف عمل می‌کنند. ایتالیا در این ست، هفت اشتباه‌ در حمله‌ و پنج اشتباه در سرویس و چهار اشتباه در دفاع داشت، ولی خوشبختانه توانست در نهایت این ست را به نفع خود به پایان ببرد.
 
اما در ست چهارم هم ایتالیا نتوانست بر حریف آمریکایی خود غلبه کرده و بازی را به تساوی بکشاند. در پایان این ست را با نتیجه 17 بر25 به پایان برد. در این میان رسانه های خبری در ایتالیا اعلام کردند، بیشتر از اینکه پیروزی تیم ملی والیبال ایران در برابر پورتوریکو‌ برای شاگردان کواچ موثر باشد، برای ایتالیا ثمر بخش بود و ایتالیا باید ممنون این تیم و نتیجه‌ای که در بازی مقابل پورتوریکو‌ کسب کرد باشد. حالا آتزوریها‌ باید دو روز استراحت کرده و راهی  شهر لودز شوند تا در اولین بازی مرحله دوم به مصاف صربستان بروند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شکست ، برد ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار