مقام سابق پنتاگون در مصاحبه با پرس تی‌وی:

آمریکا برای نابودی "هیولای" چون داعش به همکاری ایران و سوریه نیاز دارد

یکی از مقامات سابق پنتاگون در اظهاراتی بر لزوم همکاری نزدیک امریکا با ایران و به ویژه سوریه برای نابودی "هیولای" چون داعش تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، یکی از مقامات سابق پنتاگون در مصاحبه با پرس تی‌وی بر لزوم همکاری نزدیک امریکا با ایران و به ویژه سوریه برای نابودی «هیولای» داعش تاکید کرد.

مایکل مالوف روز دوشنبه (۱۵ سپتامبر، ۲۴ شهریور) در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی درباره بیانیه اخیر "جان کری"، وزیر امور خارجه امریکا، مبنی بر اینکه واشنگتن در حال حاضر با داعش در سوریه و عراق "در جنگ"  است، گفت : "امریکا در اصل به پیدایش داعش کمک کرد و حالا ما با این هیولا مواجه شده‌ و باید با آن مقابله کنیم. این مساله‌ای است که باید بسیار سخت به طور مستقیم با آن مقابله کرد چرا که تهدید‌های قریب الوقوع آن نه تنها متوجه منطقه بلکه متوجه امریکا نیز هست."

مالوف افزود این حقیقت که داعش "گرگهایشانگ را راهی امریکا و دیگر کشورهای اروپایی کرده‌ است، احتمال خطر و تهدیدهای ناشی از آنان را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

مالوف در حالی درباره تهدیدهای احتمالی داعش علیه امریکا و اروپا هشدار داد که واشنگتن به تلاش برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی جهت مقابله با داعش پرداخته است.

نمایندگان برخی از کشورهای غربی و خاورمیانه روز دوشنبه (۱۵ سپتامبر، ۲۴ شهریور) در نخستین نشست پاریس گردهم آمدند تا راهبردی مشخص را برای مقابله با گروه تروریستی داعش تعیین کنند.

مالوف در ادامه مصاحبه خود با شبکه پرس تی‌وی بر اهمیت تقابل "مستقیم" با پیکارجویان داعش در منطقه تاکید کرد و گفت این پیکار نباید صرفا به نیروی هوایی که خود نیز حائز اهمیت است محدود شود بلکه باید با عملیات‌ نیروهای ویژه علیه مواضع آنان همراه باشد.

وی تاکید کرد : "به نظر من باید با ایران و به ویژه سوریه بیشتر از "ارتش آزاد سوریه"  (نیروهای معارض دولت دمشق) در این زمینه همکاری نزدیک داشت چرا که "ارتش آزاد سوریه" با داعش پیمان ترک مخاصمه امضا کرده است؛ و این‌ها همان نیروهایی هستند که امریکا و سعودی‌ها برای آموزش آنان ابراز تمایل کرده‌اند.این بی معنی است."

مقام سابق پنتاگون در ادامه گفت‌وگو با پرس تی‌وی خاطر نشان کرد: "این‌ها جنگجویانی هستند که در آینده مقابل امریکا قرار می‌گیرند و ممکن است در نهایت به داعش بپیوندند؛ ارتش آزاد سوریه و دیگر گروه‌ها در حال حاضر رفاقتی از خود نشان می‌دهند که سه ماه قبل وجود نداشت."

مالوف در ادامه تاکید کرد که موفقیت در این کار همکاری نزدیک با سوریه و ایران را می طلبد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) قصد دارد در چارچوب راهبرد درازمدت دولت اوباما برای تقابل با گروه تروریستی داعش، پنج هزار پیکارجوی معارض دولت سوریه را که "میانه‌رو" می‌نامد، تعلیم دهد و به سلاح تجهیز کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، به منظور تعلیم و تجهیز تسلیحاتی پیکارجویان به اصطلاح میانه‌رو برای نبرد در دو جبهه علیه دولت سوریه و تروریست‌های داعش، ۵۰۰ میلیون دلار از کنگره درخواست بودجه کرده است.

سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در سال ۲۰۱۲ میلادی در یک پایگاه مخفی در اردن به تعلیم و آموزش پیکارجویان برای جنگ با دولت سوریه پرداخت.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده بسیاری از این پیکارجویان به داعش پیوسته‌اند.

اوباما همچنین با حملات هوایی به پایگاه‌های داعش در خاک سوریه موافقت کرده اما دستوری برای آن صادر نکرده است.

آمریکا از هشتم ماه اوت ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۵۰ حمله هوایی در عراق صورت داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
مرگ برامریکامرگ برامریکامرگ برامریکا
آخرین اخبار