5 ماده غذایی که در رژیم غذایی حافظه را تقویت می‌کند

مصرف عدس نیز در برنامه‌ی رژیم غذایی کم کالری به دلیل دارا بودن سلنیوم و مواد معدنی بالا در تقویت حافظه نقش دارد.

حمید عبدی رئیس بیمارستان دکتر شیخ مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص رژیم غذایی کم کالری اظهار داشت: در رژیم کم کالری باید هماهنگی کافی با مواد معدنی و ویتامینی که فرد جذب می‌کند وجود داشته باشد. 

وی در ادامه گفت: کاهش درصد چربی‌های حیوانی و ترانس و استفاده از روغن‌های مناسب از جمله روغن زیتون و کنجد قاعدتا در تقویت حافظه و سلامت کبد نقش دارد. 

این متخصص با اشاره به اینکه مصرف عدس نیز در برنامه‌ی رژیم غذایی کم کالری الزامی است تصریح کرد: به علت دارا بودن سلنیوم و مواد معدنی بالا در تقویت حافظه نیز موثر است. 

وی گفت: در آجیل‌ها فندق نیز به دلیل سلینیوم بالا توصیه می‌شود همچنین ویتامین C و E باید در رژیم غذایی گنجانده شود. 

عبدی به مصرف مربای گل سرخ که مغز را گرم نگه می‌دارد اشاره کرد و گفت: در طب سنتی اشاره شده با توجه به اینکه کالری بالایی ندارد می تواند در تقویت حافظه نقش بسزایی را ایفا کند. 

وی اذعان داشت: مصرف ماهی سالمون در رژیم غذایی کم کالری به دلیل وجود چربی‌های خاص تاکید می‌شود، البته باید توجه داشت که تن ماهی فرآوری شده دیگر این خاصیت را ندارد. 

وی در پایان به عدم مصرف نوشابه‌های گازدار تاکید کرد و گفت: مواد غذایی که حافظه را تضعیف می‌کند شامل افزودنی‌ها از جمله سوسیس و کالباس، مواد کنسرو شده و ماهی دودی حافظه را کاهش می‌دهد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار