باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد

اعلام نتایج ارزیابی متقاضیان سرمایه گذاری طرح احداث پالایشگاه سیراف در نیمه نخست مهر

ارزیابی متقاضیان سرمایه گذار در طرح فراگیر پالایشی سیراف، نیمه نخست مهر ماه نهایی و ٨ سرمایه گذار برای احداث پالایشگاه میعانات گازی به ظرفیت 60 هزار بشکه‌ای مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نتایج ارزیابی متقاضیان سرمایه گذاری در طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف در قالب ٨ پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز، نیمه نخست مهر ماه اعلام می شود.
 
بر این اساس، بررسی صلاحیت  ٥٤ متقاضی سرمایه گذار در ٨ هشت پالایشگاه، ١٦ شهریور ماه در وزارت نفت آغاز شد طبق این گزارش ارزیابی متقاضیان سرمایه گذار در طرح فراگیر پالایشی سیراف، نیمه نخست مهر ماه نهایی و ٨ سرمایه گذار برای اجرای این طرح منتخب می شود.
 
این در حالی است که منصور معظمی معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفته بود ما در حال حاضر شرایط متقاضیان را بررسی می کنیم و نتایج نهایی 8 سرمایه‌گذار تا اخر شهریور ماه سال جاری اعلام می شود.
 
معظمی خاطرنشان کرد: زمین برای احداث پالایشگاه تعیین شده است.  
 
معاون وزیر نفت تاکید کرد: به طور متوسط برای ساخت هر یک از هشت پالایشگاه کوچک میعانات گازی پارس جنوبی به حدود ٣٠٠ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد. این هشت پالایشگاه دارای یک یوتیلیتی واحد (آب، برق، بخار) خواهند بود که به هر یک از سرمایه گذاران، درصدی از سهام آن تعلق می گیرد و ٢٠ درصد سرمایه گذاری در احداث این یوتیلیتی نیز بر عهده شرکت ملی نفت ایران است؛ شرایط حضور شرکتهای خصوصی در طرح ساخت ٨ مینی پالایشگاه میعانات گازی پارس جنوبی فراهم شده است و بازده اقتصادی بالایی در انتظار سرمایه گذاران این طرح خواهد بود
 
معاون برنامه ریزی  و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت  ادامه داد: خوراک این پالایشگاهها از میعانات گازی پارس جنوبی تامین می شود و زمان اجرای این طرح حدود چهار سال بوده که عمده تولیدات این پالایشگاهها صادراتی است.  
 
معظمی با اشاره به اینکه این پالایشگاه‌ها متناسب با بهترین کیفیت و استاندارها ساخته می شود گفت: تولیدات پالایشگاه ها به صورت یورو 4 خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار