اردبیل/

توسعه و تولید گیاهان دارویی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: روی آوردن به تولید گیاهان دارویی یکی از نیازهای اصلی استان است که در این زمینه می‌توان از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کرد تا امر تولید و توسعه گیاهان دارویی انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: یک میلیارد تومان اعتبار برای تولید گیاهان دارویی در شهرک صنعتی اردبیل اختصاص یافته است.

وی اهتمام برخی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: ‌توسعه گیاهان دارویی از اولویت‌های بسیار مهمی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام دهد.

استاندار اردبیل همچنین به تولید پسته در منطقه ارشق اشاره کرد و گفت: تولید محصولات ارزشمند و با ارزش افزوده بیشتر همچون پسته، فندق و تولیدات باغی مقاوم در برابر سرما و تنش‌های خشکسالی باعث می شود تا هم درآمد کشاورزان و باغداران افزایش یابد و هم اینکه آنها بتوانند بهترین تولیداتشان را روانه بازار مصرف کنند.

خدابخش افزود: برای اولین بار در استان اردبیل باغداران منطقه ارشق توانستند پسته با کیفیتی‌ را تولید و روانه بازار مصرف کردند.

وی در ادامه یکی از مشکلات استان اردبیل را بحث بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف به ویژه کشاورزی اعلام کرد و گفت: ما می‌توانیم به راحتی با ترویج و توسعه تولید پسته و زعفران در بخش‌های مختلف این استان به ویژه ارشق بهترین محصولات را راهی بازار کنیم که امسال برای اولین بار پسته ارشق وارد بازار شده که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.