سردار نصیرزاده:

دفاع مقدس به جهان آموخت با دست خالی می‌توان برقله بالندگی ایستاد

فرمانده بسیج کارکنان وزارت علوم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش کشور گفت: با ایستادنمان در هشت سال دفاع مقدس به مردم جهان یاد دادیم که می‌توان با دست خالی ایستاد و پیروز شد و به قله بالندگی رسید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ مراسم "یاد یاران" با شعار "ایستادگی دیروز امت امروز و تعالی فردا" همزمان با هفته دفاع مقدس صبح امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.
 
"حسین نصیرزاده" فرمانده بسیج کارکنان وزارت علوم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش کشور با بیان اینکه باید دل خانواده‌های شهدا را شاد کنیم و به مردانگی مردانی که روزی مملکت به آنها نیاز داشت ایستادند، افتخار کنیم، اظهارداشت: امروز در هفته دفاع مقدس ما گرامی می‌داریم مردانگی و ایستادگی آنها و عزت امروزمان را که باید بگویم خانواده شهدا امروز هر آنچه که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و مسئولین در این نظام سربلند هستند همچنین این مردم در آسایش و امنیت هستند به پاس آن حضور و مردانگی مردانی بود که در صحنه حضور پیدا کردند و با این موضوع وارد بحث می‌شوم که در دو محور همسنگران خودم را وارد فضای دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس کنم.   
 
نصیر‌زاده اظهار داشت: چه اتفاقی افتاد که دشمن توانست به ما تجاوز کند و چه شرایطی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و با شروع حرکت عراق به نظام جمهوری اسلامی ایران حمله کرد 1-شروع انقلاب اسلامی، 2- بهم ریختگی نظام دفاعی و امنیتی کشور3- عقبه سازماندهی مدیریت در صف سیاسی کشور در فضای ورودی انقلاب بود که شرایط را دشمن ما وقتی انقلاب اسلامی را در پیروزی دیدند برای مهارش در حوزه سیاسی و دیپلماسی راهی را ندیدند.
 
وی تصریح کرد: غلبه بر انقلاب اسلامی و در شروع گام اول انقلاب اسلامی نیاز به براندازی را دیدند و براندازی جمهوری اسلامی ایران را طراحی کردند و با این اطمینان که جمهوری اسلامی توان مقابله، ایستادگی و مبارزه بر علیه یک چنین توانمندی عرصه دفاعی که برای عراق دیده بودند نخواهد داشت و بسیار هم در بحث‌های تئوری واقعی بود که کشور با تمام تجهیزات آمادگی چند ساله دفاعی و حرکت رزمی که اگر از عراق راه بیفتد باید یکی دو روز بعد در تهران حضور پیدا کند.   
 
فرمانده بسیج کارکنان وزارت علوم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تصریح کرد: کشوری که نه پادگان، نه ارتش و نه حضور نظامی خوبی دارد چه کسی می‌خواهد جلوی این‌ها بایستد تئوری درست بود حرکت کردند و وارد عمل شدند 8 سال دفاع مقدس را بر ما تحمیل کردند اگر کشور در این شرایط نبود آیا دشمن توان چنین فکری را می‌توانست داشته باشد بنده عرض کنم که مطمئنا نداشت اگر سازماندهی و خدمات نظامی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از فعالیت فعلی بود آیا به فکر حمله هم می‌توانستند باشند دوباره عرض کنم که مطمئنا خیر. دشمن با آن شرایط وارد عملیات شد که شرایط دفاعی کشور در شرایط بسیار بدی بود.
 
وی افزود: بنده وقتی به سنگرهای ساخته شده از آن زمان نگاه می‌کنم یاد ابزاری که برای ایستادگی بود افتادم در آن زمان ما ماسک عملیاتی را نداشتیم و امروز جانبازان شیمیایی بر اثر نداشتن همین ماسک سال‌های زیادی دارند صدمات آن دوران را تحمل می‌کنند اما چیزی که داشتند این بود که بصیرت و یک امام داشتند همچنین یک ملت غیور و ایستاده با دست خالی در برابر تمام تجهیزاتی که دشمن داشت.   
 
نصیرزاده تصریح کرد: امروز که هفته دفاع مقدس را دور هم جمع شدیم گرامی بداریم بنده افتخار می‌کنم به آن روزهایی که ایستادیم به روزهایی که با نداری توانستیم بایستیم و با نداشتن تجهیزات توانستیم بسازیم و در شروع جنگ برای دفاع باید با کمترین سلاح و ژسه و هرآنچه که در توان دفاعی نظام بود در برابر سنگین‌ترین تجهیزات دشمن بایستیم ولی در ادامه جنگ به شعار ما می‌توانیم به مرحله‌ای رسیدیم که امروز افتخار می‌کنیم در گذر زمان دفاع مقدسی که ما 8 سال جنگیدیم چه اتفاقی افتاد 8 سال جنگیدیم که به این نتیجه برسیم که امروز رسیده‌ایم و مقام معظم رهبری با عنوان افتخار نظام از آن یاد می‌کند مردان مرد، همسنگران شهیدم، جانبازان و ایثارگران ایستادند که امروز جمهوری اسلامی ایران که دیروز با دست خالی بود امروز با دست پر از حوزه مقاومت جهانی دفاع می‌کند.
 
نصیرزاده اظهار داشت: با ایستادنمان در 8 سال دفاع مقدس به مردم جهان یاد دادیم که می‌توان با دست خالی ایستاد و پیروز شد و به قله بالندگی رسیم در حوزه دفاعی که 8 سال دفاع مقدس بعد از انقلاب اسلامی دشمن به فکر این افتاد که به ما حمله کند بهترین زمان برای تصرف سرزمین و از بین بردن انقلاب اسلامی دیده بود روز گذشته صحبت‌های فرمانده کل نظام از بیان ناگفته‌های جنگ بود حاکی از این است که امریکا بعد از دفاع مقدس تا الان 3 بار طرح عملیات برای جمهوری اسلامی ایران داشت 2 بار توسط اسرائیل و یک بار توسط خود آمریکا بوده است.   
 
وی تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که حمله نکردند؟ چه شد که حتی جرأت حمله پیدا نکردند؟ چه اتفاقی بعد از 8 سال دفاع مقدس افتاد که امروز توان و قدرت و پیروزی ما اتفاق افتاده در جمهوری اسلامی ایران که  نه تنها دشمن دیگر نمی‌تواند به ما حمله نکردند حتی برای مهار آن در مرزهای خودش هم ناتوان است 8 سال دفاع مقدس مردان مرد کاری کردند که امروز در مقاومت لبنان در خط مقدم جبهه می‌جنگیم امروز با افتخار در سوریه پرچم استقلال بچه‌های حزب‌الله را بدست گرفتیم امروز در غزه بچه‌های حزب‌الله افتخار می‌کنند به جمهوری اسلامی ایران که به عنوان پشتیبان و محور اصلی مقاومت آنها قرار گرفته است.   
 
نصیرزاده افزود: امروز هرآنچه که در عرصه دفاعی، سیاسی و دیپلماسی دنیا جمهوری اسلامی ایران دارد از همین 8 سال دفاع مقدس است. نصرت خدا با ما بود چون ما با خدا بودیم توجه خدا به ما بود چون ما با خدا بودیم و ما تابع ولی بودیم که انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. رهبری امام در جمهوری اسلامی ما را دور خود جمع کرد و توانستیم عرصه را به پیروزی برسانیم.   
 
فرمانده بسیج کارکنان وزارت علوم در دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور اظهار داشتَ: بحث دوم عرایض بنده بعد از گذر از دفاع مقدس این است که آیا جنگ تمام شد آیا دفاع تمام شده است؟ آیا دشمن بعد از 8 سال دفاع مقدس دست از ما برداشته؟ آیا ما با خیال راحت برای آینده کشورمان گام برداشتیم؟ آیا ما آسایش پیدا کردیم و انقلاب اسلامی را به راحتی تثبیت کردیم؟ نسل انقلاب اسلامی و خواسته امام که انقلاب اسلامی باید به گوش جهانیان برسد به راحتی اتفاق افتاد دوباره عرض کنم که خیر چنین نبود.   
 
وی تصریح کرد: عرصه تهاجم و عرصه دفاع عوض شده است ما از عرصه سخت خارج شده‌ایم چون سربلند با ایستادگی توانستیم از آن عرصه عبور کنیم دشمن به این نتیجه رسید که دیگر در این عرصه نمی‌تواند خیلی موفق باشد و عرصه جنگ را تغییر داد که ولی زمان ما و امام ما مقام معظم رهبری سریعا عرصه دفاعی را تغییر داد و اعلام فرمودند دشمن با شکست در عرصه جنگ سرد جنگ نرم را شروع کرده ورود بر عرصه فرهنگی و شبیه خون فرهنگی را خواهیم داشت.   
 
بنابراین در جنگ نرم باید آمادگی داشته باشیم که آن چیزی که دشمن می‌خواهد اتفاق نیفتد دیروز در جنگ سخت از ما شهید می‌گرفتند کشورمان را بمباران می‌کردند اما امروز در عرصه جنگ نرم فضا عوض شده و دیگر بمباران و تخریب نمی‌بینیم دیروز اگر دشمن تیرش به ما می‌خورد با افتخار می‌گفتیم شهید شده‌ایم عرصه دفاع سخت شد اگر تیر دشمن به ما بخورد دیگر شهید نیستیم و مجروح نیستیم می‌شویم یار دشمن و بار انقلاب پس در این عرصه چه چیزی باید به مدد برسد دیروز نیاز دفاعی ما موشک، سلاح سبک و انفرادی بود امروز عرصه عوض شده امروز جای دیگری دشمن هدف قرار دارد، فکر، اندیشه، فرهنگ، دین و همه باورهای انقلاب اسلامی که هر کدام از این‌ها دشمن ورود پیدا کند برای براندازی و زمینه سازی برای براندازی را تحقق می‌بخشد.   
 
نصیرزاده افزود: این بار هم عرصه برای ما سخت است دیروز سلاح دفاعی نداشتیم امروز هم در صحنه دفاعی جنگ نرم به توان دشمن توان دفاعی نداریم ولی یک باور داریم خدا با ماست چون ولی و فرمانده بصیر داریم. دشمن در مراحل جنگ نرم هم ما را امتحان کرد همین طور که در جنگ سخت بر ما تهاجم کرد در مرحله جنگ نرم هم بر ما تهاجم کرد صحنه عملیاتی خود را به میدان برد و زورآزمایی خودش را به نمایش گذاشت اما نتوانست علت بصیرت سیاسی و اعتقادی دو اهرم و توانمندی دو سلاح باوری که برای دفاع همه جانبه در تهاجم دشمن مورد استفاده ماست و فرماندهی مقام عظمی ولایت در جنگ نرم و در عرصه جنگ نرم دشمن هم در داخل کار کرد و هم فضای بیرونی صدور انقلاب اسلامی را در کشورهای منطقه سعی کرد جلویش را بگیرد اتفاقی که افتاد و پیروزی که حاصل از ایستادگی، مدیریت و فرماندهی کل قوا بیداری اسلامی بود که در جهان اتفاق افتاد.
 
وی افزود: شما این را بدانید امروز بیداری اسلامی مستضعفان جهان برگزیده از 8 سال دفاع مقدس ماست و برگرفته از تابش نورانی انقلاب و امام ماست و مطمئنا امروز هر آنچه تحولات جهانی اتفاق می‌افتد برگرفته از تجربیات انقلاب اسلامی است عرصه دفاعی حزب‌الله را هم دشمن امتحان کرد امروز ما مفتخریم به گفته قبل که مستضعفین جهان را یاری می‌کنیم که در عراق حضور قدردمند برای دفاع از اسلام داریم و در خط مقدم جبهه در لبنان، غزه و سوریه به جهت توانمندی جمهوری اسلامی ایران به جهت 8 سال دفاع مقدس بایستیم و در برابر استکبار، اسرائیل و همه آنهایی که در برابر جمهوری اسلامی ایستاده بودند توانستیم هم جمهوری اسلامی را به فرمایش حضرت امام صادر کنیم و هم قدرت دفاعی جمهوری اسلامی که برگرفته از 8 سال دفاع مقدس است به حوزه مقاومت حزب‌آلله صادر کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: با این توان امروز ما سربلندیم و خوشا به حال شهدایی که رفتند شهدا امروز شما شاهد باشید ما امروز هم همرزمیم چون افتخار سربازی ولایت را داریم و در سخت‌ترین شرایط پای رهبری و ولایت ایستادیم.   
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار