معاون آموزشی وزارت بهداشت:

کمک پرستاران برای رفع کمبود پرستار به میدان می‌آیند

دکتر ضیایی گفت: تربیت کمک پرستار و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری از راهکارهای حل معضل کمبود پرستار است.

سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص راهکارهای حل کمبود نیروی پرستار گفت: سالانه 6 هزار پرستار در بخش دولتی و 4 هزار پرستار در بخش آزاد که در کل 10 هزار پرستار می‌شود پذیرفته می شوند باید توجه داشت که میزان رشد تربیت پرستار متناسب با رشته‌های پزشکی نبوده است در واقع طبق آمار جهانی به ازای هر پزشک باید چهار پرستار تربیت کنیم که این فرم استاندارد در کشور ما رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه در طی این سالهای اخیر ظرفیت پزشکی چند برابر شده است، افزود: اما متاسفانه میزان ظرفیت  پرستاری همپای آن رشد پیدا نکرده است که در تلاش هستیم این روند اصلاح شود.

ضیایی اظهار داشت: مشکل بعدی کمبود نیرو، توزیع نامناسب بوده است که در حال حاضر اقدامات لازم برای این توزیع مناسب در حال انجام است.

وی ادامه داد: تربیت کمک پرستار راهکار بعدی حل این مشکل است که افراد با آموزش یک ساله به عنوان کمک پرستار در بین پرستار و بهیار قرار می‌گیرند و بخشی از این کمبود را حل می‌کند که البته باید توجه داشت این موضوع با انتقاداتی روبرو شده که طبق تصمیم شورای گسترش این موضوع مورد تصویب قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار