معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد

دانشگاه‌های امروز دچار روزمرگی شدند/ خارج کردن مدیریت دانشگاه‌ها از دموکراتیک

ضیایی با بیان اینکه دانشگاه‌های امروز کشور با آفت‌های زیادی روبرو هستند، گفت: مدیریت دانشگاه‌ها باید به صورت آکادمیک باشند، در حالیکه امروزه دانشگاه‌ها به صورت دموکراتیک اداره می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  سید محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز ۱۹ شهریور ماه در مراسم اختتامیه ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور گفت: هدف عمده از برگزاری این المپیاد شناسایی افرادیست که استعداد بیشتری نسبت به دیگران دارند، هدف دیگر این المپیاد فرهنگ سازی است به خصوص در زمینه روش‌های ارزیابی در سنجش که باید این نوع روش‌های سنجش در دیگر آزمون‌های کشور عملی شوند.

وی ادامه داد: هدف دیگر فرهنگ سازی انجام کار تیمی است که امیدواریم این فرهنگ در تمام دانشگاه‌ها اشاعه پیدا کند.

ضیایی در ادامه به بحث آفات در دانشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: دانشگاه‌های امروز ما با آفت‌های زیادی مواجه هستند در واقع دانشگاه‌ها که باید محل تولید فکر و نوآوری باشند، امروزه تبدیل به یک دبیرستان قدیمی شده‌اند ما باید در دانشگاه‌ها به سمت توانمند کردن دانشجویان حرکت کنیم و به جای تقویت حافظه‌شان به فکر افزایش ظرفیت‌های فکری آن‌ها و نقد موشکافانه مسائل کشوری باشیم.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که دانشگاه‌ها دانشگاه باشند و جایی باشند که مسائل جامعه را حل کنند در حالی که دانشگاه‌های امروز متفاوت از این موضوع هستند، دانشگاه‌های امروز دچار روزمرگی به جای روز آمدی شده‌اند و از خیلی از مسائل روز دنیا عقب افتاده‌اند که باید فکری برای حل این مسئله کنیم.

ضیایی ادامه داد: مدیریت در دانشگاه‌ها باید آکادمیک باشند، در حالیکه دانشگاه‌های امروز کشور ما مثل یک اداره یا یک اداره کل مدیریت می‌شوند، دموکراتیک هستند که باید آزاد باشند.

وی با بیان اینکه باید بتن دانشگاه‌ها تحقیقات باشد، تصریح کرد: خیلی از کارخانجات بزرگ دنیا برای خودشان دانشگاه ایجاد کرده‌اند و باید انقدر دانشگاه به صنعت نزدیک شود که بتوانیم شاهد پیشرفت جامعه و تربیت نیروی انسانی کارآمد باشیم. در واقع دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند و زمانی که دانشجو از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود آنقدر مهارت داشته باشد که بتواند سریع جذب کار شود.

ضیایی با گله‌مندی از اینکه دانشگاه‌های ما تبدیل به کاغذ و مدرک شده‌اند، گفت: این موضوع باعث شده که افرادی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، توانایی کار نداشته باشند و نتوانند جذب محیط کار شوند، بنابراین ما باید از وضعیت تولید مدرک به سمت تولید نگرش و دانش برویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید از توسعه دانشگاه‌ها به صورت بی‌هدف پرهیز کنیم چرا که در سالهای اخیر دانشگاه‌های زیادی در کشور ایجاد شده‌اند که منابع و اساتید ندارند و با مشکلات جدی روبرو هستند.

وی در پایان از روش‌های برگزاری آزمون‌های مختلف گله و خاطر نشان کرد: بسیاری از روش‌های برگزاری آزمون‌ها در کشور ما متناسب با علم روز دنیا نیست، بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که روشهای برگزاری این آزمون‌ها متناسب با علم روز باشد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار