معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات:

دانشگاه خانه دوم دانشجو است

نخستین نشست از سلسله مراسم‌های توجیهی دانشجویان جدید الورود واحد علوم و تحقیقات با حضور دانشجویان، اساتید و مسئولان با هدف آشنایی دانشجویان جدید با فضای دانشگاه و قوانین و مقررات حاکم بر آن، در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر کرم الله دانشفرد معاون فرهنگی و اجتماعی این واحد با بیان اینکه دانشجویان زمان زیادی را در دانشگاه‌ها صرف تحصیل علم و دانش می‌کنند، دانشگاه را خانه دوم دانشجویان دانست و گفت: دوران تحصیل مهم‌ترین بخش زندگی هر دانشجو است و به جرأت می‌توان گفت دانشگاه‌ها تأثیر مستقیمی در شکل گیری شخصیت رفتاری و اجتماعی دانشجویان دارند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی واحدعلوم و تحقیقات در جمع دانشجویان جدید الورود این واحد، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری جوانان آن کشور است که تربیت و آماده سازی علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان از وظایف دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در دوران تحصیلشان است. 

وی با بیان اینکه هر فردی که به دنبال رسیدن به موفقیت، لذت و شادی در تمام عرصه‌های زندگی است، افزود: فلسفه به معنای چرایی در انجام کار‌ها و فعالیت هاست، اینکه چرا باید درس خواند و کار یا فعالیتی را به انجام رسانید فلسفه و چرایی دارد که منجر به ایجاد هدف در زندگی خواهد شد. 

دکتر دانشفرد با اشاره به اینکه قرار دادن فلسه برای انجام هر فعالیتی موجب فهم و درک بیشتر و رسیدن به لذت و شادی خواهد شد، افزود: داشتن منطق به معنای انتخاب راه وروش مناسب و صحیح و همچنین داشتن شوق، امید و انگیزه نیز علاوه بر فلسفه و چرایی در کسب مدارج ترقی و پیشرفت در هر فردی ضروری است. 

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات از بخش‌های مختلفی نظیر کانون‌ها، نشریات، تشکل‌های سیاسی، هیأت‌های مذهبی، ستاد ازدواج دانشویی، ستاد عمره دانشجویی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، کانون قرآن و عترت و غیره که تماما براساس فعالیت و مشارکت دانشجویان و حمایت این معاونت صورت می‌گیرد، است. 

دکتر ساسان بابایی معاون داشجویی واحد علوم وتحقیقات نیز در این مراسم خطاب به دانشجویان ورودی جدید، گفت: واحد علوم و تحقیقات دانشگاهی است که در عرصه تحصیلات تکمیلی فعال است و از تجهیزات، امکانات واساتید بسیار خوب و برجسته‌ای برخوردار است. 

وی به تحصیل ۴۳ هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: در معاونت دانشجویی این واحد به مسائلی نظیر، امور تغدیه و رفاه، فارغ التحصیلان، نقل و انتقالات، فوق برنامه، تربیت بدنی و غیره پرداخته می‌شود. 

معاون داشجویی واحد علوم وتحقیقات گفت: برنامه‌ای مدون برای ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات به دانشجویان همراه با ایجاد آرامش درکنار تحصیل داریم که از آنجمله می‌توان به راه اندازی خوابگاه دانشجویی اشاره کرد. 

دکتر فریبرز باقری استاد دانشگاه نیز در این مراسم با بیان اینکه اکثر دانشجویان در ابتدا دانشگاه را تنها محلی برای آموزش‌های علمی می‌دانند، افزود: دانشگاه نه تنها محل آموزش‌های علمی است بلکه محل روبرو شدن با چالش‌هایی است که هم می‌تواند تهدید باشد و هم فرصت. 

وی افزود: در دانشگاه علاوه بر افزایش سطح علمی و تحصیل باید رفتار‌ها و روابط اجتماعی خود را نیز تقویت کنیم زیرا که صرف درس خواندن و کسب علم نمی‌تواد ما را در آینده به فرد موفقی مبدل سازد. 

دکتر باقری ادامه داد: دانشجو در دانشگاه باید به یک هویت علمی دست یابد، هویتی که بر اساس آن تنها مصرف کننده نظریات و علوم دیگران نباشد، بکله با نقد و بررسی این نظریات بتواند در آینده به عنوان یک صاحب نظر در رفع و ارائه راهکارهای سودمند و مفید برای پیشرفت کشور کمک شایانی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.