محافظت از دندان شیری سبب کاهش هزینه‌های ارتودنسی می‌شود

مدرس دندانپزشکی پیشگیری و جامع نگر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر از دندان شیری به خوبی محافظت شود تا جا را برای دندانهای دائمی نگه دارند از هزینه‌های زیاد ارتودنسی در آینده پیشگیری خواهد شد.

دکتر ابراهیم مجیدی قره تپه مدرس دندانپزشکی پیشگیری و جامع نگر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: آموزش بهداشت و افزایش آگاهی افراد جهت مراقبت و پیشگیری از بروز انواع بیماری‌های دندان و دهان مهم‌ترین عامل در کاهش پوسیدگی دندان است.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید به دندان‌های شیری کودکان اهمیت دهند؛ تصریح کرد: باید علاوه بر افزایش آگاهی والدین به دنبال آموزش کودکان در مدارس باشیم تا این یادگیری در خصوص مراقبت از دندان‌ها از دوران بچگی در افراد نهادینه شود. 

 وی سن درآمدن اولین دندان دائمی را ۶ سالگی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: دندان کرسی جانشین ندارد و اگر خراب شود وضعیت جفت شدن دندان‌ها و ترکیب صورت بهم می‌خورد لذا باید به اهمیت مراقب از دندان‌ها برای حفظ سلامت عمومی توجه شود. 

 به گفته دکتر مجیدی باید به سمتی حرکت کنیم که طبق شعار سازمان بهداشت جهانی تا سن ۸۰ سالگی ۲۰ دندان در دهان وجود داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار