رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران:

چالش شرکت‌های دانش بنیان وام نیست/ رفتار توزیع منابع باید تغییر کند

صدیقی دامغانی زاده گفت: رفتار توزیع منابع باید تغییر کند چرا که چالش شرکت‌های دانش بنیان وام نیست و سدهایی که وجود دارد باید شکسته شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد جعفر صدیق دامغانی زاده رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری در سالن همایش‌های این پارک طی سخنرانی گفت: ورود به عرصه اقتصاد به راحتی محقق نمی‌شود و برای ایجاد این نوع بیزینس تمام ارگانها، باید برنامه ریزی شود که البته این برنامه ریزی شامل برنامه های حمایتی از جمله( قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان) و قانون سیانتی می شود که در این راستا ما نیازمند قانون سیانتی مدرن‌تری هستیم.

وی افزود: نرخ شکست شرکت‌های دانش بنیان در سطح جهانی 90 درصد است چنانچه در این راستا ایجاد شغل و ایجاد شرکت نیازمند مهارتهای غیر مالی است و شرکتها باید به بازار محلی، ملی و بین‌المللی تبدیل شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام شده که بودجه و اعتبار در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بودجه ها غیر از آنچه سازمان برنامه ریزی کرده و گذاشته است بودجه دیگر به ما داده نشده و تقاضای ما این است که رفتار عملیاتی پول در مقابل شغل باید تغییر کند و البته اینکه با توجه به تقاضا در خصوص ارائه اعتبار به جای اینکه به صورت وام اعتبارها و در سطح ملی ارائه شود از طریق شرکت‌ها و پارک صورت گیرد و پول و اعتبار به هر جایی که برنامه منسجم و عملیاتی دارند به میزان بودجه ارائه شود.

صدیق دامغانی زاده تصریح کرد: برنامه های پارک علم و فناوری در 3 سطح امکان پذیری بودن ایده، پیش رشد و مرکز رشد محقق می‌شود چنانچه دانشجویان با ارائه ایده مناسب می‌توانند وارد پارک شوند.

وی اظهار داشت: وزارت علوم هم اکنون نسبت به مانیتورینگ کردن پارک جدی است و پارکی که نمی‌تواند خروجی دهد بهتر است تعطیل شود.

وی تصریح کرد: چالش جدی ما در زمینه فضا و منابع مالی است چنانچه میزان منابع در پارک تاسف انگیز است و هم اکنون میزان منابع ما در سال 2.5 میلیون تومان است در حالی که برای پارک های متوسط در سطح جهان دولت 25 تا 50 میلیون دلار سرمایه گذاری می‌کنند بنابراین 40 سال بعد می توانیم میزان اعتبار درخواستی را دریافت کنیم.

صدیق دامغانی زاده در ادامه گفت: رفتار توزیع منابع باید تغییر کند چنانچه چالش شرکت‌های دانش بنیان وام نیست و ما به دنبال این هستیم که این سدها شکسته شود و مشکلات ارتباط دانشگاه با صنعت شکسته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار