کامران‌دستجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

3 میلیارد تومان صرفه‌جویی با 10 جلسه نظارت/ نظارتی بر سفارتخانه‌ها وجود ندارد

عضو هیئت نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان گفت: در طول 10 جلسه‌ای که در این هیئت حضور دارم با نظارت توانستیم 3 میلیارد تومان صرفه‌جویی ایجاد کنیم، یعنی 3 میلیارد تومان صرفه‌جویی با 10 جلسه نظارت.

حسن کامران‌ستجردی در گفتگو با پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از دو شغله بودن برخی نمایندگان انتقاد کرد و گفت: هر مسئولی بخواهد در این نظام کار مردم را به نحو احسن انجام دهد نمی‌تواند بیش از یک شغل داشته باشد.
 
وی افزود: مردم نمایندگان را برای نمایندگی انتخاب کردند لذا به لحاظ قانونی و شرعی درست نیست تا شغل دیگری داشته باشد.  
 
نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: اگر نماینده‌ای عضو هیئت مدیره یا جای دیگری است باید استعفا دهد به خصوص در این فضای بی‌‌پولی فعلی که معیشت مردم مشکل دارد.
 
وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها باندی و سفارشی انتخاب می‌شوند اظهار داشت:  عضویت در این
مناصب جای سرزنش دارد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر خروجی رفتار مسئولان سبب بی‌اعتمادی مردم به نظام شود یک گناه نابخشودنی است.
 
وی ادامه داد: علت اینکه رسانه‌های خارجی خباثت به خرج می‌دهند سوء استفاده از بی‌اعتمادی مردم به مسئولین است .

کامران دستجردی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ اشرافی‌گری باب شده است، گفت: وقتی نماینده‌ای عضو فلان هیئت مدیره شود نمی‌تواند کار نظارتی خود را درست انجام دهد.  
 
وی تأکید کرد: گاهی به برخی مسئولان کادو داده می‌شود و با پرویی می‌گویند هدیه متعارف و غیرمتعارف! ولی ما فرق این دو نوع هدیه را نفهمیدیم چیست.

عضو هیئت نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان در ادامه تصریح کرد: از طرق مختلف می‌توانیم در هزینه‌های جاری کشور صرفه‌جویی کنیم و درآمد حاصل از آن را به مسائل اولویت‌دار کشور اختصاص دهید.  
 
وی خاطر نشان کرد: در طول 10 جلسه‌ای که در هیئت نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان حضور دارم با نظارت توانستیم 3 میلیارد تومان صرفه‌جویی ایجاد کنیم یعنی 3 میلیارد تومان صرفه‌جویی با 10 جلسه نظارت.  
 
کامران دستجردی تصریح کرد: با این گونه صرفه‌جویی‌های گوشه و کناری می‌توانی ارقام بزرگی را برای نیازهای مهم کشور تأمین کنیم.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود از نظارت ضعیف بر سفارت‌خانه‌های خارج از کشور انتقاد کرد و گفت: نه تنها نظارتی بر سفارت‌خانه‌های خارج از کشور وجود ندارد بلکه نظارت صفر است.
 
وی افزود: وظیفه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است تا بر عملکرد و هزینه سفارت خانه‌های ایران در خارج از کشور نظارت داشته باشد.

نماینده اصفهان خاطر نشان کرد: وزارت امورخارجه نیز نظارتی بر سفارت‌خانه‌های خود ندارد.

کامران دستجردی در پایان خاطر نشان کرد: باید مسئولان منش امام(ره) و مقام معظم رهبری در زندگی را سرلوحه مسئولیت خود قرار بدهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار