کامران در نطق میان دستور:

ظریف اجازه بازگشایی سفارت انگلیس خبیث را ندهد/ پافشاری بر استیضاح وزیر نیرو به دلیل مشکلات آب

نماینده اصفهان گفت: ظریف اجازه بازگشایی سفارت انگلیس خبیث را ندهد، زیرا انگلیس به خاطر یک لقمه نان و مشکلات داخلی کشورش در سازمان ملل صدای صهیونیست‌ها را درآورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حسن کامران نماینده اصفهان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (سه شنبه ۸ مهرماه) با اظهار تشکر از همکاران خود که وی را برای عضو نظارت بر مطبوعات معرفی کرده‌اند، گفت: اولین جلسه کمیته نظارت بر مطبوعات دیروز تشکیل شد و در این جلسه هم مصوب شد که باید محور تمامی کار‌ها قانون مطبوعات باشد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشکر از نمایندگان به خاطر رای دادن به وی، برای اینکه عضو ناظر بر سفرهای خارجی مجلس شود، اظهار داشت: کمیته سفرهای خارجی دیروز نهمین جلسه خود را تشکیل داد و خوشبختانه با انضباطی که حاکم بود، قرار شد دستگاه‌ها سفرهای غیر ضروری خود را انجام ندهند، زیرا ما گاهی اوقات در کمیسیون‌ها سفرهای اضافه نیز داشته‌ایم و اگر ما اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی داریم، باید این سفرهای غیر ضروری حذف شود.  
 
کامران خطاب به ظریف وزیر امور خارجه گفت: اجازه ندهید سفارت انگلیس خبیث در کشور باز شود، زیرا شما می‌بینید که این انگلیس به خاطر یک لقمه نان و مشکلاتی که در داخل کشورش دارد، در سازمان ملل صدای صهیونیست‌ها را درآورد، البته ما تجربه این موارد را داریم.  
 
وی افزود: آمریکایی‌ها نیز در همین بحث هسته‌ای که تاکنون نشان داده‌ایم اهل مذاکره هستیم زیاده خواهی می‌کنند و اگر آن‌ها راست می‌گویند که می‌خواهند با تروریست مبارزه کنند، پس چرا کمک‌های مالی را به این تروریست‌ها در منطقه قطع نمی‌کنند؟  
 
نماینده اصفهان تاکید کرد: بعضی کشورهای دور و بر را می‌شناسیم مانند ترکیه و عربستان که به این گروه‌های تروریستی کمک‌های مالی و تسلیحاتی انجام می‌دهند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه شما می‌خواهید زیرساخت‌های سوریه را از بین ببرید، بیان داشت: دیروز کارخانه گاز را در سوریه مورد اصابت قرار دادند، آیا تروریست‌ها در این کارخانه گاز بودند! شما روسیاه تاریخ بوده و روسیاه‌تر شده‌اید.  
 
کامران اظهار داشت: ما در منطقه و ایران اسلامی باید روی پای خود بایستیم، حتی یمنی‌ها باید حواسشان باشد که مانند مصری‌ها اقدام نکنند، زیرا این کشورهای غربی اصلا فکر ملت‌ها و مسلمانان نیستند.  
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت جوابگوی مشکلات در کشور ما بوده است، تصریح کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه همه کارهای خود قرار دهیم، به خصوص آنکه در ماه حج قرار گرفته‌ایم و فقط رنگ الهی به تمامی مشکلات پاسخ می‌دهد، نه رنگ حقه بازی، فامیل گرایی، باندبازی، رفیق بازی.  
 
نماینده اصفهان در ادامه افزود: ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را در تکریم ارباب رجوع به عنوان تابلویی سرلوحه خود قرار دهیم، زیرا اقتدار امروز ما از همین فرهنگ است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اینکه نباید نیروهای مومن را به بهانه اعتدال حذف کنیم، گفت: با وحدت مشکل کشور حل می‌شود، باید فکر معیشت و کار مردم باشیم. همین امروز در جلسه ما بحث مشکلات کارگران ذوب آهن را داشتیم، این کارگران وقتی پول یومیه‌شان کم می‌شود، چگونه زندگی خود را بگذرانند.  
 
کامران افزود: یادتان هست نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن می‌گفتند که این مشکلات حل می‌شود؟ و بعد گفتند؛ حقوق آنان را به روز می‌کنیم، اما هیچکدام از این صحبت‌ها عملی نشد، این کارگران پای کوره گرما بوده‌اند و حتی پول درمان آن‌ها را هم نداده‌اند.  
 
وی بیان داشت: ما در ماه حج هستیم، چرا نوبت یک پیرمرد یا یک پیرزن را می‌گیرند، فرهنگ ایثار و شهادت ضد فرهنگ اشرافی‌گری است و این فرهنگ در مسائل اقتصادی ما هم جواب خواهد داد، مردم ما در دنیا نمونه هستند.  
 
نماینده اصفهان تصریح کرد: ما اصولا از دست اندرکاران اقتصادی سوال داریم که چگونه است قبل از عید رشد ما ۵. ۸ منفی بوده اما به یکباره به ۰. ۶ مثبت تبدیل شده است؟!  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اینکه چرا ساختار معدن اصلاح نمی‌شود، گفت: فساد اقتصادی یک فساد پنهان است، بانک‌ها تولیدکنندگان ما را ذله کرده‌اند، بار‌ها مقام معظم رهبری تذکر داده‌اند که نباید بانک‌ها بنگاهداری کنند. این بانک‌ها شرکت‌های مختلفی دارد. همچنین، مدیران چرا صرفه جویی نمی‌کنند و انواع ول خرجی‌ها را انجام می‌دهند؟  
 
کامران با تاکید بر اینکه ما بر استیضاح وزیر نیرو اصرار داریم، اظهار داشت: مسئله مهم ما آب است و وزیر نیرو نتوانسته این کار مهم را به سامان برساند. ما در سوال‌ها به وزیر نیرو تفهیم کردیم که باید حداقل به بازدید از مراکز خشک و گفتگو با مردم برود اما تاکنون وی هیچگونه اقدامی انجام نداده.  
 
وی در ادامه افزود: وقتی یک وزیر به عهدش عمل نمی‌کند، دیگر باید به چه کسی اعتماد کرد؟ آیا کشاورزان هم می‌توانند اعتماد کنند، جناب وزیر شما می‌گویید می‌خواهم آب را برای کشاورزی پاییز‌‌ رها کنم، اما چرا تاریخ دقیق نمی‌دهید؟  
 
نماینده اصفهان تصریح کرد: دیروز صبح با وزیر نیرو و انصاری جلسه داشتیم و قرار شد وزیر نیرو تاریخ دقیقی اعلام کند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خطاب به وزیر جهاد و کشاورزی گفت: شما بذر را پیش بینی کردید، مثل دو سال پیش نشود که کشاورزان کشت کردند و ماند و آب دوم هم به آن‌ها ندادید.  
 
کامران بیان داشت: کار به استان‌های دیگر و منابع دیگر ندارید، چرا حق آب مردم را نمی‌دهید؟ مدام وزیر می‌گوید از صندوق خسارت می‌دهیم، اما وقتی این صندوق خالی است شما چه می‌خواهید بدهید؟ و وقتی به وزیر می‌گوییم چرا پاسخگو نیستید، می‌گوید: قبلی‌ها این کار را انجام داده‌اند.  
 
وی گفت: قبلی‌ها هم مانند شما، شما هم این مسائل را روی کاغذ آوردید، مردم چه باید بکنند، کشاورزی که سه شهید داده و جانباز ویلچری دارد، امروز محتاج یک لقمه نان است، چرا سوء مدیریت دارید، بنابراین هر اتفاقی بیفتد وزیر باید محاکمه شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: نماینده ، اصفهان ، خبیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار