گزارش/ دفاعی- امنیتی در هفته‌ای که گذشت

از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی سپاه تا واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی

به مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

ویژگی‌ و قابلیت سامانه‌های جدید نیروی زمینی سپاه

سامانه‌های جنگ دو طرفه لیزری "جهاد"، شبیه‌ساز "توسن"، شبیه‌ساز توپ 23 میلی‌متری، شبیه‌ساز تیر مستقیم هویتزر 122 میلیمتری، شبیه‌ساز شناور "عاشورا"، شبیه‌ساز دوش پرتاب "میثاق 2"، شبیه خمپاره‌انداز 60 میلیمتری، کمک‌ آموزشی بینا (LOMAH)، سنگر تاشوی فلزی، سنگر برزنتی، سلاح‌های آرش و سیاوش، سامانه‌های رونمایی‌شده نیروی زمینی سپاه هستند که هر کدام قابلیت‌های خاصی دارند.


امیر دریادار جعفری طهرانی: هدف نیروی دریایی ارتش، حفظ امنیت در منطقه است


معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حفظ امنیت در منطقه است.

سردار جزایری: ماجرای کمک‌های آمریکا به داعش در منطقه "جلولا"

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی با اشاره به ادعاهای دروغین مقامات کاخ سفید در مبارزه علیه داعش گفت: کمک‌های آمریکا به داعش همچنان ادامه دارد.


آمادگی ایران و چین برای گسترش همکاری‌های نظامی و ناوی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع چین و فرمانده نیروی دریایی این کشور که در پکن انجام شد، بر گسترش همکاری‌های نظامی دو جانبه تأکید کرد.


پیام تبریک سرلشکر جعفری به سرلشکر باقری

فرمانده کل سپاه در پیامی به رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، تغییر عنوان مسئولیت وی را از جانب فرمانده معظم‌کل قوا تبریک گفت.


سردار پاکپور: داعش را برای منافع خودشان در منطقه ایجاد کردند

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به نوع تهدیدات جدید در منطقه گفت: این تهدیدات باعث می‌شود ما به آموزش اهمیت بیشتری داده و یک بازنگری در آموزش‌های خود داشته‌ باشیم تا در رزم و میدان نبرد از آموزش‌های خود بهره کافی را ببریم.


سردار پورجمشیدیان: شبیه‌ساز جنگ دو طرفه "جهاد" مهم‌ترین بخش نمایشگاه دستاوردهای نزسا

معاون تربیتی آموزشی نزسا گفت: همه ادوات رونمایی‌شده نیروی زمینی سپاه برای مقابله با تهدیدات کاربردهای گوناگونی دارد که مهم‌ترین آن شبیه‌ساز جنگ دو طرفه "جهاد" است.

مقدم‌فر: مواضع آیت‌الله مهدوی کنی همواره انقلابی و حق‌محور بود

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی شناخت خوبی از فتنه 88 داشت، گفت: مواضع وی همواره انقلابی و حق‌محور بود و وی همواره تلاش داشت تا فتنه 88 را آرام کند.


حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده:هیچ کشوری حق ندارد پا از گلیمش فرا‌تر بگذارد/جمهوری اسلامی ساکت نخواهد ماند

رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی نیروی هوافضای سپاه گفت: هیچ کشوری حق ندارد پا از گلیمش فرا‌تر بگذارد و همه کشور‌ها باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.


امیر سرتیپ خلبان "برخور" :ما از امام و رهبر خود یاد گرفته‌ایم که در میدان عمل خود را اثبات کنیم

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در سال 59 موجود ضعیفی به نام صدام به ما حمله کرد اما امروز به واسطه اینکه همه نیروهای مسلح و ملت ما قدرتمند ایستاده‌اند، هیچ قدرتی اجازه حمله و تعرض به کشور عزیزمان را به خود نمی‌دهد.


حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد: چرا عراق متحد اول انقلاب اسلامی است؟/ عروس دیروز خاورمیانه، نماد امروز مقاومت/ اعتراف مقام اطلاعاتی ارتش آمریکا به قدرت ایران


نایب رئیس مجلس گفت: اگر نام مقدس اباعبدالله الحسین(ع) نبود، جهاد عزت‌آفرین شهدا به عنوان راهی پرشکوه فرا روی انسان معاصر قرار نمی‌گرفت، لذا انقلاب اسلامی به عنوان پرچم‌دار حق حرکت می‌کند و در راه حسین‌بن علی(ع) گام برمی‌دارد.


سردار نقدی:مرزداران ما در پاسداشت مرزهای جغرافیایی به خوبی عمل کرده‌اند


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم غیور و مسلمان پارس‌آباد سال‌هاست که در این نقطه مرزی و دورافتاده، مصمم و استوار به خوبی از مرزهای جغرافیایی این سرزمین دفاع می‌کنند.


هانی‌زاده:هدف ترکیه نفوذ در شرق مدیترانه است/طمع‌ورزی ترکیه به خاک سوریه

کار‌شناس ارشد جهان عرب گفت: ترکیه به دنبال گسترش حوزه جغرافیایی خود چشم طمع به استان ادلب دارد و هدف ترکیه از اشغال خاک سوریه افزایش نفوذ خود در شرق دریای مدیترانه است.


سرلشکر فیروزآبادی:سم‌پاشی رسانه‌ای از اسیدپاشی خطرناک‌تر است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: عاملان اسیدپاشی باعث اخلال در امنیت و سوءاستفاده دشمن شدند و باید به اشد مجازات برسند؛ حتی اگر مصدومان آن‌ها را ببخشند.


رضایی:اقتدار نظامی فقط به موشک‌ها نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران بزرگ‌ترین قدرت نظامی و موشکی منطقه است و آن چیزی که می‌تواند تکمیل‌کننده تجهیزات نظامی از جمله موشک‌ها باشد، پدافند غیرعامل است.


سردار سلامی:کشوری که برای جنگ آماده نشود توانایی نقش‌آفرینی در صلح را ندارد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جنگ هماند صلح بخشی از سیمای بشریت و چهره‌ای از زندگی و جزء مسیر سرنوشت ملت‌ها بوده و تصویری از یک تحول سیاسی است.


امیر سرتیپ حیدری:مرزهای غرب کشور از امنیت کامل برخوردار است


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش نیروی زمینی پیش از زمستان و رزمایش پهپادی نیز انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار