گزارش/ دست‌چینی از خبرهای دفاعی- امنیتی هفته؛

از حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه تا وارد شدن حزب‌الله در آینده نزدیک به بیت‌المقدس

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین اخبار به حاشیه‌های مراسم گرامیداشت سردار شهید "الله‌دادی" برمی‌گردد که فرماندهان نظامی سخنان مهمی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

مختصری از زندگی‌نامه سردار شهید الله‌دادی؛

/////////////////////
سردار شهید الله‌دادی با شروع جنگ تحمیلی فرصت بازگشت به دانشگاه را تا پایان جنگ از دست داد و 15 روز پس از حمله ارتش رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی در تاریخ 14 مهرماه 1359 به اتفاق دوست و هم‌رزم همیشگی‌اش سردار شهید مهدی‌زندی‌نیا عازم جبهه شد.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال شکل دهی جهان اسلام است و جهان اسلام باید به عنوان قدرت نخست مطرح باشد و این موضوع شدنی است.

/////////////////////
مشاور فرمانده کل سپاه در واکنش به اظهارات فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: اگر آمریکایی‌ها چنین اشتباهی کنند، حتماً آخرین اشتباهشان خواهد بود و مانند شوروی سابق در باتلاق خود به دام می‌افتند.

/////////////////////
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: صهیونیست‌ها بدانند اقدام جنایتکارانه‌‌شان که در پی آن سردار محمدعلی الله‌دادی در "قنیطره" به شهادت رسید، "ب" بسم‌الله و سرآغاز سقوط رژیم فاسد صهیونیستی است.

/////////////////////
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: تروریست‌ها با غرب همدست بوده و اهداف مشترکی دارند؛ دانشمندان هسته‌ای ما در فهرست سیاه شورای امنیت بوده و از یک طرف مورد هجمه قرار گرفتند.

جانشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) گفت: مطمئن بودیم که اگر داعش امروز بغداد را تصرف کند، فردای همان روز در فکر حمله به ایران و تسخیر تهران خواهد افتاد، اما به حول و قوه الهی در عراق متوقف شدند.

‌‌وزیر دفاع با اشاره به جایگاه بسیار خوب امروز ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری در سطح جهانی، گفت: دانشمندان ایرانی معتقدند که عزت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران‌‌ همان عزت اسلام در جهان است.

/////////////////////
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تانک‌های بهینه‌سازی شده نزاجا با سامانه‌های زرهی روز دنیا برابری می‌کنند، گفت: ایران قدرتمندترین یگان زرهی را در منطقه غرب آسیا دارد.

/////////////////////
معاون اول رئیس جمهور گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران در هیچ مقطعی به دبنال بمب اتم نبوده است.

/////////////////////
سرلشکر صفوی گفت: اکنون ائتلاف آمریکایی علیه داعش با شکست مواجه شده است و آمریکا در پیشبرد سیاست‌های خود در منطقه و جهان با شکست مواجه شده است.

/////////////////////
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه‌ای که رخ داد (قنیطره) نشان داد که تروریست‌ها و صهیونیست‌ها با هم همکاری دارند.

/////////////////////
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم اشغالگر قدس اکنون دست و پای آخرش را می زند و خودش هم این را می‌داند که کارش تمام است.

/////////////////////
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حزب‌الله و رزمندگان مقاومت در مقابل عوامل داعش و استکبار جهانی می‌جنگند و نگاه رزمندگان مقاومت نگاه امام‌حسین(ع) است.

/////////////////////
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قدرت نظامی ایران در درجه اول یک قدرت دفاعی است و قبل از هر چیزی انسان و انسانیت برای آن اولویت دارد.

/////////////////////
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مقاومت در حال دستیابی به پیروزی‌های بزرگتری است و به امید خدا می‌ماند تا به نتایج نهایی برسد.

/////////////////////
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل آنکه موضوع سوریه به روش سیاسی حل نمی‌شود آن است که آمریکا و هم پیمانانش به دنبال اتخاذ راه حل سیاسی در این باره نیستند.

/////////////////////
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: صهیونیست‌ها بدانند تا روز زوال باید درآماده باش کامل بسر ببرند و دیگر صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید.

/////////////////////
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اکنون با شهادت شهدا در "قنیطره" موجی در لبنان ایجاد شده و جوانان داوطلبانه خواهان پیوستن به حزب‌الله هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
خدا حفظتان کند تا دشمنان را از صفحه ی روزگار حذف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
مرگ بر اسرائیل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ثروت
۱۱:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
آرزوی سلامتی وطول عمر برای تمامی پاسداران انقلاب اسلامی. ما بسیجیان آماده جانفشانی هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
شیرازی
۰۹:۱۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
خدایارونگهدارهمتون باشه ان شالله همگی سلامت باشید برای خدمت کردن به آقا امام زمان آدم افتخار میکند به این سردار ان عزیز میهن اسلامی اللهم عجل لولیک الفرج .
آخرین اخبار