ترفندهای شبانه،

از داغ شدن لپ تاپ جلوگيری کنيد

شيارهاي عبور هوا را با پمپ هاي بادي تميز کنيد زيرا بيشتر لپ تاپ ها براي خنک شدن از فن استفاده و گرما را از شيارهاي هوا خارج مي کنند؛ درنتيجه وجود گرد و خاک مانع عبور هوا خواهد شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، يکي از رايج ترين مشکلاتي که برخي لپ تاپ ها دارند، داغ شدن بدنه آن ها ست که مي تواند به قطعات سخت افزاري سيستم آسيب برساند. يکي از عمده ترين دلايل اين مشکل، نقص فني در باتري هاست اما به گفته کارشناسان دلايل ديگري هم وجود دارد .

اول از همه مطمئن شويد که فن دستگاه به درستي کار مي کند؛ براي کنترل فن دستگاه بهتر است از نرم افزارهاي عيب يابي استفاده کنيد، چون باز کردن لپ تاپ علاوه بر اين که کار مشکلي است، ضمانت آن را نيز باطل خواهد کرد.

سپس شيارهاي عبور هوا را با پمپ هاي بادي تميز کنيد زيرا بيشتر لپ تاپ ها براي خنک شدن از فن استفاده و گرما را از شيارهاي هوا خارج مي کنند؛ درنتيجه وجود گرد و خاک مانع عبور هوا خواهد شد.

همچنين در آخر با پارچه اي نمدار دورتادور لپ تاپ را تميز کنيد، دقت کنيد که پارچه خيس نباشد. کار ديگر اين است که تنظيمات بايوس را کنترل کنيد. در بايوس تنظيماتي وجود دارد که به رايانه شما اعلام مي کند چه دمايي زياد است و فن ها در چه دمايي سريع تر کار مي کنند؛ به روزرساني بايوس به بهتر خنک شدن دستگاه کمک مي کند.

در آخر بهتر است بعضي از عادات مانند کار کردن با لپ تاپ زير نور آفتاب و کنار رادياتور يا قرار دادن لپ تاپ داخل ماشين در تابستان را ترک کنيد. در ضمن بهتر است لپ تاپ را روي پا نگذاريد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار