زیبایی موها در گرو استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیست

برخلاف اغلب تصورات زیبایی و شادابی موها در گرو استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیست، بلکه تغذیه مناسب و کافی اهمیت بسیار بیشتری در حفظ زیبایی و سلامتی موها دارد.

مهرداد افشاریان متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه بر این باورند که استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی گران‌قیمت، می‌تواند به زیبایی آنها کمک کند و سایر راه‌ها چندان اثربخشی قابل توجهی ندارند.

وی تصریح کرد: برخلاف بسیاری از تصورات، زیبایی و شادابی موها در گرو استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیست، بلکه تغذیه مناسب و کافی اهمیت بسیار بیشتری در حفظ زیبایی و سلامتی موها دارد.

افشاریان با بیان اینکه نمی‌توان اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به ویژه سلامتی موها نادیده گرفت، تأکید کرد: یکی از دلایل اصلی ریزش موها به ویژه در زنان، کمبود مواد مغذی است که از جمله این کمبودها می‌توان به کمبود املاح معدنی نظیر منیزیم، گوگرد، آهن و روی اشاره کرد.

وی یادآور شد: گرسنگی بیش از حد نیز موجب ریزش موها شده و کمبود پروتئین نیز می‌تواند موجب تغییر در رنگ و بافت و خشکی موها شود.

افشاریان خاطرنشان کرد: مصرف کم میوه‌ها و سبزی‌ها نیز می‌تواند بر روی موها اثرات منفی گذاشته و از جمله موجب سفیدی زودرس موهای بدن شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.