یک مستندساز:

دخل و تصرف در مستند وجود ندارد

"پریسا عشقی" گفت: به دلیل ساخته شدن مستند بر اساس واقعیات، دخل و تصرف در آن وجود ندارد.

"پریسا عشقی"، مستندساز در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص نیاز مستندسازی به آموزش گفت: این حرفه نیز مانند هر کار دیگری نیاز به آموزش دارد و با  گذراندن  دوره می‌توان نکات تکنیکی و فنی را آموخت اما صرفاً با آموزش کسی مستندساز نمی‌شود و مطالعه و تحقیق در این کار در اولویت قرار دارد. ولی زاویه دید و نوع نگاه و تفکر به مستندساز مربوط می‌شود.

وی در خصوص سبک و ساختار خود عنوان کرد: به دلیل علاقه شخصی خود به میراث فرهنگی و در خطر بودن آن و همچنین کم اهمیت بودن آن از نظر مسئولین و مردم، مستندهای خود را به این حوزه اختصاص دادم.

وی، همچنین در باره جایگاه تحقیق و پژوهش در ساختن یک مستند گفت: به دلیل اختصاص ندادن بودجه کافی به مستندسازان در اکثر مستندها کار پژوهش را خود کارگردان انجام می‌دهد. در حالی که این یک کار تخصصی است و باید توسط پژوهشگر انجام شود.

وی ادامه داد:‌ در همه جای دنیا با درک این مطلب که مستند بد وجود نداشته و این آثار بر اساس واقعیت ساخته می‌شود مورد حمایت تلویزیون قرار گرفته و کمتر در پرده سینما به نمایش در می‌آید.

سازنده مستند "خانه سیمین و جلال" در پایان در مورد عملکرد شبکه مستند گفت:‌ شبکه مستند از سال 89 به بعد که تلویزیون دچار رخوت در زمینه نمایش مستند شد، از فضای خیلی خوبی برخوردار بود و علی‌رغم نبودن پول عملکرد خوبی داشت و مورد توجه اقشار مختلف مردم به خصوص قشر تحصیل‌کرده جامعه قرار گرفت.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار