توسط شرکت ملی حفاری ایران

یکصدمین چاه در مناطق نفتخیز حفاری شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پایان عملیات حفاری و تکمیل یکصدمین حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، حیدر بهمنی گفت: چاه شماره ٤٢٣ در میدان نفتی مارون صدمین چاهی است که امسال از سوی این شرکت حفاری و روز شنبه (٢٤ مهرماه جاری)، تکمیل و آماده بهره برداری شد.
 
 وی افزود: از تعداد چاه  ٥٠ حلقه توسعه ای توصیفی، یک حلقه اکتشافی و ٤٩ حلقه تعمیری است که در حوزه های عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب،  شرکت نفت مناطق مرکزی، شرکت نفت فلات قاره، شرکت نفت و گاز پارس و شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار دارند.
 
بهمنی با اشاره به این که متراژ حفاری چاه های نفت و گاز در این مدت ٢٤٥ هزار و ٤٠٠ متر بوده است، گفت: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون در میدانهای مشترک نفتی آزادگان شمالی و جنوبی، آذر، یادآوران و یاران حضور فعال دارد که از آن جمله استقرار ٧ دکل حفاری این شرکت در میدان آزادگان جنوبی و ٤ دکل در میدان یاران است.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تعداد دستگاه های حفاری این شرکت را که در مناطق خشکی و دریایی کشور استقرار و در حال کار هستند ٧٣ دکل اعلام و تصریح کرد: دستگاه حفاری ٩٣ فتح نیز به تازگی به ناوگان حفاری شرکت پیوسته و در حال آماده سازی برای شروع عملیات است و دستگاه خشکی ٨٤ فتح در مراحل تعمیرات دوره ای ( اورهال) را می گذراند.  
 
وی با اشاره به افزوده شدن ٣ دکل حفاری جدید به ناوگان شرکت تا پایان سال جاری، اظهار کرد: برای پاسخگویی به برنامه های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، این شرکت افزایش شمار دکل حفاری در میدان های مشترک را در دستور کار دارد.
 
شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکتهای بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که اول دی ماه سال ١٣٥٨ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.
 
حوزه ستادی این شرکت در اهواز متمرکز است و ناوگان حفاری آن در مناطق خشکی و دریایی ١٠ استان کشور از جمله  خوزستان، خراسان رضوی، ایلام، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و بندرعباس استقرار و بخش وسیعی از عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار