سرپرست آزمایشگاه هسته‌ای واحد علوم و تحقیقات خبر داد

برگزاری دوره‌های آزمایشگاهی کلاسی و پیشرفته آزمایشگاه هسته‌ای واحد علوم و تحقیقات

پروفسور پذیرنده از انجام اقدامات برای تاسیس آزمایشگاه فنون تولیدی در این واحد دانشگاهی خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان و پژوهشگران با فعالیت در آزمایشگاه‌های تولیدی می‌توانند با روش‌های نوین تولید در راستای رفع نیازهای صنایع کشور آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات؛پروفسور علی پذیرنده، عضو هیأت علمی این واحد دانشگاهی، حل مشکلات موجود در جاده سازی، (جلوگیری از تخریب زودهنگام آسفالت معابر ) خانه های چوبی، استفاده از انرژی خورشیدی در شهرهای بزرگ، جلوگیری از اتلاف آبهای کشاورزی و شمارزیادی از توانائی‌های فنی و بسیاری از روشهای صرفه جوئی را می توان در آزمایشگاههای کمک صنعت بابهره گیری از خواص مواد رادیو اکتیو به دانشجویان ارائه کرد. 

وی ادامه داد: این فنون می تواند به جوانان کمک موثری در راه ایجاد کار و حرفه نماید، شغل و یا حرفه ای برای درآمد زائی باشد.  دانشجویان در این آزمایشگاه ها با دنیای کار و صنعت مرتبط شده و درآینده نزدیک می توانند موجب توسعه مشاغل جدید شوند. 

پذیرنده استفاده از تکنیک‌های هسته ای برای کنترل صحت صفحات خورشیدی را یکی دیگر از برنامه های این آزمایشگاه دانست و گفت: گروه مهندسی هسته ای راکتور با حمایت های بی دریغ دکتر علی عباسپور، ریاست واحد علوم و تحقیقات ، خرید یک راکتور زیر بحرانی از سازمان انرژی اتمی ایران در دستور کار تجهیز آزمایشگاه هسته ای این واحد قرار دارد.
پروفسور پذیرنده با اشاره به تاسیس آزمایشگاه هسته ای واحد علوم و تحقیقات در9 سال گذشته ، افزود: با گسترش آزمایشگاه ها، باید زمینه لازم برای آشنایی عملی و ملموس دانشجویان با آموزه های تئوری و علمی فراهم شود. 

وی از برنامه ریزی ها برای تاسیس آزمایشگاه کالیبراسیون در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: واحد علوم و تحقیقات با تاسیس این آزمایشگاه قادر خواهد بود علاوه بر استاندارد سازی تجهیزات خود با کالیبره کردن تجهیزات سازمان ها و آزمایشگاه های کشور موجب درآمدزایی شود.
پروفسور پذیرنده با اشاره به تنوع امکانات و تجهیزات آزمایشگاه هسته ای واحد علوم و تحقیقات گفت: در حال حاضر ، این آزمایشگاه با توجه به نیاز به حضور یک نیروی متخصص در ازای هر شش دانشجو، با کمبود نیروی انسانی مواجه است. 

عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات از تلاش ها برای بهره برداری از امکانات آزمایشگاه برای دانشجویان دیگر دانشگاه های کشور در قالب گروه های 12 نفره از تجهیزات آزمایشگاه هسته ای این واحد خبر داد و اظهار داشت: از سوی دیگر برگزاری دوره های آزمایشگاهی پیشرفته در دستور کار این آزمایشگاه قراردارد.  

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری این واحد دانشگاهی با سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد و افزود: امید است، واحد علوم و تحقیقات بتواند در قالب این تفاهم نامه، به طور پیشرفته در پروزه های تحقیقاتی و پژوهشی تاسیس نیروگاه های هسته ای کشور سهم قابل ملاحظه ای ایفا نماید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار