کارشناس هواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

کاهش 5 تا 8 درجه ای دما در سواحل شمالی کشور/ گسترش بارش ها به اکثر مناطق کشور

نقشینه گفت: و از اوايل امشب با نفوذ جريانات سرد شمالي بارش در سواحل درياي خزر آغاز مي گردد و اين وضعيت سبب كاهش 5 تا 8 درجه ای دما در نوار شمالي كشور تا روزهاي پاياني هفته خواهد شد.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "شنبه یکم آذر ماه 93" در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مركز، بخش هايي از جنوب ، دامنه هاي البرز بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در نقاط مرتفع و سردسير بارش برف پيش بيني مي شود همچنين امروز وزش باد شديد جنوبي در استان هاي اردبيل و گيلان رخ خواهد داد و از اوايل امشب با نفوذ جريانات سرد شمالي بارش در سواحل درياي خزر آغاز مي گردد.



وی افزود: اين وضعيت سبب كاهش 5 تا 8 درجه ای دما در نوار شمالي كشور تا روزهاي پاياني هفته خواهد شد و بارش در مناطق ذكر شده تا ظهر يكشنبه ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر يكشنبه تا ظهر دوشنبه از ميزان بارش در شمال غرب، غرب و مركز كاسته شده و عمده فعاليت اين سامانه در سواحل شمالي، جنوب، جنوب غرب و با شدت كمتر در شمال شرق خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از ظهر دوشنبه علاوه بر اين نواحي مجددا شمال غرب،غرب، مركز و همچنين شرق كشور با بارش برف و باران همراه بوده و اين وضعيت در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه نيز تداوم مي يابد و از اوايل امشب و روزهاي يكشنبه و دوشنبه درياي خزر مواجو طوفانی خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: با تداوم بارشهای سامانه فعال بر روی کشور، آب گرفتگی معابر عمومی به سبب بارش باران و رعد و برق و اختلال در تردد در جاده های کوهستانی به سبب بارش برف و لغزندگی طی سه روز آینده در استان های لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و از اواخر شب در استان گیلان پیش بینی می شود از این رو توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده ها در مناطق فوق به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: امروز سردترین مرکز استان تا کنون بجنورد و همدان با کمینه دمای 1- درجه و کرمان با کمینه دمایی 0 درجه و بیرجند با کمینه دمایی 1 درجه و گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 31 درجه گزارش شده است.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران و فردا، نیمه ابری درپاره ای نقاط ابری و بارش پراکنده و روز دوشنبه، نیمه ابری تا ابری در اواخروقت بارش باران پیش بینی می شود.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

12

5

فارس

18

8

آذربایجان غربی

9

3

قزوین

14

3

اردبیل

15

4

قم

18

6

اصفهان

13

5

کردستان

13

4

البرز

15

7

کرمان

20

0

ایلام

14

5

کرمانشاه

12

8

بوشهر

26

20

کهکیلویه و بویراحمد

15

8

تهران

14

9

گلستان

20

7

چهارمحال و بختیاری

13

3

گیلان

18

9

خراسان جنوبی

19

1

لرستان

12

7

خراسان رضوی

17

5

مازندران

19

10

خراسان شمالی

15

1-

مرکزی

10

4

خوزستان

26

13

هرمزگان

31

14

زنجان

10

5

همدان

12

1-

سمنان

17

7

یزد

23

8

سیستان و بلوچستان

23

3




     
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار