مدیر نظارت بر دارو و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی تهران:

توزیع هر نوع مخدر دارویی به بیماران صعب‌العلاج با نظارت شدید صورت می‌گیرد

حسین‌زاده‌اردکانی گفت: حیطه نظارتی مدیریت نظارت بر دارو و موادمخدر در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی است که بر داروخانه نظارت دارد، به علاوه توزیع داروهای مخدر به بیماران صعب‌العلاج را نیز برعهده دارد.

دکتر یلدا حسین‌زاده‌اردکانی، مدیر نظارت بر دارو و موادمخدر در دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نظارت و صدور مجوز واردات و صادرات دارو و مواد اولیه دارویی برعهده این مرکز است، ضمن اینکه ارائه داروی ترک اعتیاد و متادون به مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی و ارائه کمک هزینه دارویی به بیماران صعب‌العلاج و نیازمند و همچنین نظارت بر بیمارستان‌ها برعهده مرکز مدیریت نظارت بر دارو و موادمخدر در دانشگاه‌های علوم پزشکی است. 
 
وی در پاسخ به این سؤال که آغاز طرح تحول سلامت چه تأثیری در نحوه ارائه خدمت مرکز مدیریت نظارت بر دارو و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته است، گفت: این مرکز قبل از شروع طرح تحول سلامت همه داروها را طبق ضوابط دولتی با حداقل قیمت ارائه می‌داد. مضاف بر این که با شروع طرح تحول سلامت، بخشی از طرح تحول که به معاونت غذا و دارو مربوط می‌شود که پیگیری غذا و دارو در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، و عدم خروج بیماران از بیمارستان برای تهیه دارو است، به خوبی در حالت انجام است. 
 
وی در پایان گفت: اختیارات و آمار تمام مخدرهای بیمارستان‌ها، تحت پوشش مرکز مدیریت نظارت بر دارو و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار