رئیس واحد علوم تحقیقات خبر داد

راه‌اندازی رشته مهندسی ورزش در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در آینده نزدیک

رشته مهندسی ورزش که برای اولین بار در مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم و تحقیقات ایجاد شده، در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد نیز در این واحد دانشگاهی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر علی عباس‌پور، رئیس  واحد علوم و تحقیقات، در همایش تجلیل از دستاوردهای مهندسی ورزشی گفت: معتقدم همه دانشگاه‌های کشور غیر از این که تربیت نیروی متخصص و کارهای پژوهشی را در چارچوب وظایفشان دارند، باید بحث دیدبانی علمی را هم به عهده بگیرند. گذشته از این که پیشرفت علم در دنیا هم باید رصد شود، اما باید سعی کنیم از قافله علمی در جهان عقب نیافتیم. بنابراین باید بین نیاز کشور و علم رابطه برقرار کنیم و با نگرش علمی به مسائل کشور دیده شود. 
 
وی گفت: رشته‌ای به عنوان مهندسی ورزش را در این دانشگاه ایجاد کردیم که به عنوان اولین بار در این واحد دانشگاهی ایجاد شده، چرا که معتقدیم به ورزش چه در زمینه عمومی و چه در زمینه قهرمانی نباید نگاه سنتی کرد و باید به آن نگاه علمی داشته باشیم و به دلیل حساسیتی که این رشته دارد، درصدد هستیم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هم این رشته را ایجاد کنیم. نکته دیگر این است که باید برای این رشته پیوندی بین دانشگاه و صنعت برقرار شود، زیرا ما به تأمین هزینه‌های تحقیقاتی هم احتیاج داریم که اگرچه زمینه آزمایشگاهی را برای این رشته فراهم کردیم اما تحقیقات‌مان اگر بخواهد کاربردی شود، باید در بخش‌های نیازمند این رشته هم مورد حمایت‌های مالی قرار بگیریم، زیرا این پژوهش‌ها و کمک‌های پژوهشی به دانشجویان کمک می‌کند تا دغدغه‌ی مالی کمتری داشته باشند. 
 
وی گفت: از نمایندگان مجلس که بودجه‌های تحقیقاتی را تصویب می‌کنند نیز انتظار داریم در حمایت از علم ورزش بودجه‌ی خوبی را تصویب کنند. 
 
عباس‌پور خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما یک دانشگاه جامع هستیم و در سال گذشته دانشکده علوم پزشکی را هم فعال کردیم و رشته‌هایی از جمله جامعه‌شناسی ورزش را راه اندازی کردیم که چگونه باید ورزش همگانی را ارتقا دهیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار