غلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دانشجویان بورسیه با هزینه شخصی مشکلی جهت دریافت ارز ندارند

مدیر کل بورس وزارت علوم گفت: در صورت تک نرخی شدن ارز، دانشجویان بورسیه با هزینه شخصی مشکلی جهت دریافت ارز ندارند.

غلامی مدیر کل بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان متقاضی بورسیه در 3 حالت  جهت دریافت ارز خود به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مراجعه می‌کنند.

وی افزود: یک دسته از دانشجویان که با هزینه شخصی و به صورت آزاد، خودشان و خانواده‌هایشان جهت دریافت ارز اقدام می‌کنند، دسته دوم دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری هستند که تا سقف میزان هزار دلار می توانند ارز دریافت کنند و دسته سوم دانشجویان بورسیه در خارج از کشور هستند که ارز آنها نیز بر عهده سازمان امور دانشجویان است و سازمان باید ارز آنها را نیز پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به توافقات ژنو میزان ارز آزاد شده، شامل کدام یک از دانشجویان می‌شود، افزود: با توجه به توافقات در صورت تک نرخی شدن ارز، تنها دانشجویان دسته اول که با هزینه شخصی اقدام به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور کردند، می‌توانند بدون مراجعه به سازمان امور دانشجویان بدون هیچ مشکلی خود دانشجو و یا خانواده‌های آنها نسبت به دریافت ارز اقدام کنند.

غلامی تصریح کرد: اگر ارز تک نرخی شود، دانشجویان با هزینه شخصی بدون هیچ محدودیتی و معافیتی می‌توانند نسبت به تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند ولی تاکنون این مبحث اجرا نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار