معاون بهداشتی وزارت بهداشت خبر داد

سرطان معده در خانم‌های اصفهانی بیشتر از استان‌های دیگر

دکتر سیاری گفت: در حال حاضر میزان بروز سرطان معده در خانم‌ها و سرطان پوست در مردان استان اصفهان بیشتر از استان‌های دیگر است.

دکتر علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا با وجود اداره پیشگیری از سرطان در معاونت بهداشت، ایجاد اداره سرطان در معاونت درمان الزامی است، گفت: سرطان یک برنامه جامع دارد که شامل چند حوزه پیشگیری، درمان و تشخیص است که جزء درمان هم شامل سه بخش جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی است. بنابراین ایجاد اداره‌ای برای پیگیری کارهای حوزه درمان سرطان کار مطلوبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه جامعی تحت عنوان برنامه‌های کنترل سرطان در دست اقدام است که مسئولیت آن بر عهده وزیر بهداشت و معاونین آن است.

سیاری با بیان این که میزان سرطان سینه 11 در هزار نفر است، عنوان کرد: اما این میزان در برخی از استان‌ها 40 در هزار نفر است. بنابراین باید به دنبال این باشیم که علت بروز بیشتر برخی از سرطان‌ها را پیدا کنیم و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کنیم. به عنوان مثال در اصفهان میزان بروز سرطان معده در خانم‌ها و سرطان پوست در آقایان بیشتر از دیگر استان‌هاست که باید علت را پیدا کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار