با رونمایی از واکسن 5 گانه پنتاوالان مطرح شد

آغاز واکسیناسیون آنفلوآنزا کودکان 2 ماهه علیه 5 عامل بیماری کشنده

واکسن پنتاوالان یک واکسن وارداتی 5 گانه است که بر علیه 5 عامل تهدید کننده دیفتری، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوآنزا ایمنی ایجاد می‌کند.

دکتر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این واکسن طی قرار دادی که با شرکت برکت تل و انستیتو پاستور منعقد شد در اختیار انستیتو پاستور قرار گرفته است و زین پس تولید داخل این واکسن در ایران نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: بخش هپاتیت ب این واکسن در داخل کشور تولید می شود و با توجه به اینکه هموفیلوس آنفولانزا عامل عفونت‌های حاد خونی است و کشندگی بالایی دارد این واکسن دارای بخش هموفیلوس آنفولانزا نیز بوده و ضرورت دارد برای کودکان 2 ماهه تلقیح شود.

وی گفت: این واکسن در 4 ماهگی و سپس 6 ماهگی مجدد تکرار خواهد شد و بقیه دفعات یادآوری طبق روال سایر واکسن‌ها دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر چه این واکسن وارداتی است اما در آینده نزدیک در کشور نیز تولید خواهد شد، خاطر نشان کرد: این واکسن تحت نام پنتاوالان امروز در انستیتو پاستور رونمایی شد و در 17 هزار خانه بهداشت و 2100 مرکز بهداشت شهری و 1500 پایگاه بهداشت روستایی در اختیار خانواده ها قرار می‌گیرد تا با مراجعه کودکان 2 ماهه را نسبت به این 5 عامل بیماری واکسینه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار