بانک مرکزی اروپا در صورت ضرورت سیاست گشایش پولی جدیدی را اجرا می کند

معاون بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک در نیمه نخست سال 2015 درباره اجرای سیاست مشوق پولی دیگری به منظور حمایت از رشد اقتصادی این منطقه تصمیم می گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، معاون بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک در نیمه نخست سال 2015 به این موقعیت خواهد رسید که آیا لازم است سیاستی به منظور حمایت از رشد اقتصادی این منطقه سیاست مشوق پولی دیگری به اجرا بگذارد یا خیر.

برخی کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی به بانک مرکزی اروپا توصیه می کنند برای فراهم کردن زمینه رشد اقتصادی منطقه یورو ، باز خرید اوراق قرضه حاکمیتی دولت های منطقه یورو،سیاست مشوق پولی جدیدی را به اجرا بگذارد.

اعلام ویکتور کونستانسیو مبنی بر اینکه این نهاد در نیمه نخست سال آینده در خصوص بازخرید اوراق قرضه حاکمیتی کشورهای عضو منطقه یورو تصمیم گیری می کند ،مشخص ترین تاریخی است که یکی از مسئولان بانک مرکزی اروپا در این باره اعلام می کند. اعلام همین خبر باعث شد تا ارزش یورو در برابر دلار به شدت کاهش یابد.

کونستانسیو در همین باره افزود در نیمه نخست امسال مشخص خواهد شد آیا بانک مرکزی اروپا باید سیاست گشایش پولی جدیدی را به اجرا گذارد یا خیر.

 در این مقطع زمانی مشخص خواهد شد که آیا این کار امکان پذیر است یا نیست . اگر امکان پذیر نباشد ما باید به فکر راههای دیگری از جمله بازخرید اوراق قرضه حاکمیتی در فرابورس باشیم .

بانک مرکز اروپا برای آنکه به اهدافش در این خصوص برسد از قبل روند خرید اوراق قرضه و اوراق با پشتوانه دارایی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش اگر این اقدامات موثر واقع نشود ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا آمادگی خود را برای به کار گیری ابزار مالی دیگری اعلام کرده است.

این اعلام آمادگی به معنای آن است که بانک مرکزی اروپا برای بازخرید اوراق قرضه منطقه آمادگی دارد.

اما برخی کشورهای عضو منطقه یورو به ویژه آلمان مخالف این سیاست هستند که به سیاست تسهیل کمی پول معروف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار