این مواد خوراکی در بوفه مدارس عرضه شود

بزرگمهر، گفت: در بوفه مدارس می توان مغز دانه‌ها بدون نمک و میوه‌های خشک را عرضه کرد.

برلیانت بزرگمهر، متخصص تغذیه و دبیر انجمن تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در بوفه‌های مدارس نوشابه‌های گازدار، فست فودها همچنین مواد غذایی بسیار چرب یا شیرین عرضه نشود و آگاهی کودکان در زمینه عوارض چاقی افزایش پیدا کند تا مشکل چاقی کودکان برطرف شود.

دبیر انجمن تغذیه ایران ادامه داد: آموزش و پرورش به منظور کنترل چاقی کودکان فیلم‌های آموزشی در جهت ارتقای آگاهی آن‌ها تهیه نماید، همچنین خانواده و معلم به عنوان الگوی کودکان در زمینه تغذیه الگوی تغذیه‌ای خوبی به آنها ارائه می دهند.

این متخصص تغذیه با اشاره به مواد مورد نیاز برای عرضه در بوفه مدارس عنوان کرد: در بوفه‌های مدارس ساندویج‌های بهداشتی عرضه شود در این ساندویچ‌ها  از سس، نمک و چربی زیاد استفاده نگردد، همچنین ساندویچ‌های  مدارس به صورت سرخ شده تهیه نشده باشد به عنوان مثال می توان ساندویچ مرغ پخته را در مدارس ارائه نمود.
بزرگمهر‌، تصریح کرد: در بوفه‌های مدارس می توان میوه‌های خشک را عرضه کرد همچنین عرضه میوه تازه و مغز دانه‌ها بدون نمک در بوفه مدارس توصیه می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع به وسیله اصلاح الگوی تغذیه کودکان و تغییر در بوفه مدارس می توان تا حد زیادی از بروز چاقی در بین کودکان جلوگیری کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: بوفه ، مدارس ، میوه خشک ، آموزش ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار