دبیر پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور خبر داد

حضور 350 مرکز تحقیقاتی و علمی در نمایشگاه هفته پژوهش

گلستانی فرد گفت: بیش از 350 مرکز تحقیقاتی و علمی در نمایشگاه هفته پژوهش آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه می‌دهند.

فرهاد گلستانی فرد دبیر پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش و فناوری بیش از 350 مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان وابسته به حوزه پژوهش و فناوری آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در بخش پژوهش دانشگاههای معتبر کشور، موسسات آموزش عالی، پژوهشکده‌های بزرگ که دانش‌های بنیادین دارند، معاونت‌های پژوهشی وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی  و خصوصی و معاونت پژوهشی نهادهای علمی و پژوهشی کشور، معاونت‌های پژوهشی بانکها‌، بیمه و اتحادیه و انجمن‌های علمی نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی، نهادهای نیروی مسلح و انتظامی حضور دارند.

گلستانی فرد تصریح کرد: در بخش فن بازار نیز که دارای بیش از 100 غرفه بود و مراکز رشد، پارک های علمی و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، شرکتهای صنعتی حضور دارند و پژوهش‌ها و کارهای تحقیقاتی که قابلیت اجرایی دارند ارائه شده است.

وی در ادامه گفت: همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری  و فن بازار کشور بیش از 500 طرح فناوری مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و دانشجویی که قابل تجاری سازی تشخیص داده شده‌اند در قالب قراردادهای اجرایی به سازمان و نهادهای صنعتی و اقتصادی واگذار می‌شود همچنین پیش بینی می‌شود در بخش طول چهار روز برگزاری نمایشگاه ده‌ها قرار داد تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی صورت گیرد.

گلستانی فرد تصریح کرد: در این نمایشگاه هفدهمین جشنواره بتن و زلزله با رویکرد مقاوم سازی و سبک سازی بنا و ساختمان شامل تجلیل از پژوهشهای برتر، تجلیل از مقالات برتر، اساتید برتر و دانشجویان برتر حوزه صنعت بتن کشور و همچنین مسابقات دانشجویی بتن و زلزله برگزار می‌شود که برترین‌ها و برگزیده ‌های این مسابقه از خدمت سربازی معاف خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار