اردبیل؛

سبلان خودرو اردبیل گامی مهم در راستای توسعه صنعت خودروسازی کشور

شرکت سبلان خودرو اردبیل گامی مهم در راستای توسعه و پویایی صنعت خودروسازی کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ شرکت سبلان خودرو در نیمه دوم سال 1387 با هدف بومی سازی و ساخت داخل نمودن اتوبوس های شهری و بین شهری توسط جمعی از مدیران باسابقه صنعت خودروی کشور تأسیس گردید.

این کارخانه در تیرماه سال 91 افتتاح شد و با تولید و روانه بازار کردن 20 دستگاه اتوبوس؛ به شکل موقت به تعطیلی کشیده شد اما با پیگیری‌های انجام شده، قرار شد با ظرفیت مناسب در تولید اتوبوس‌های 18 متری و مینی‌بوس‌ها با همکاری شرکت های چینی موفق عمل کرده و مطابق با استانداردهای یورو سه به فعالیت های خود در زمینه تولید خودرو ادامه دهد.

مدیر عامل شرکت سبلان خودرو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: اتوبوسهای تولیدی شرکت سبلان خودرو یکی از مدرن ترین اتوبوسهای جهان است و تمامی استانداردهای ایمنی و زیست محیطی را دارد و بهترین محصولات با عالی ترین سطح کیفی را دارا می باشد.

خادمی گفت: سبلان خودرو در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی سعی خود را به کار گرفته تا در کنار تولید و نوسازی ناوگان اتوبوس شهری تولید مینی‌بوس‌ها را نیز با کیفیت برتر و منطبق بر استانداردهای جهانی انجام دهد که در این راستا سعی و تلاش بر حمایت جدی از بخش تولید داخلی است.

وی تصریح کرد: این کارخانه قرار است 100 دستگاه اتوبوس شهری را برای استان آذربایجان‌غربی تولید و تأمین کند و در کنار آن به زودی خط تولید مینی‌بوس آرتا فعال شده و در این زمینه اقدامات جدی به انجام می‌رسد.

اتوبوسهای سبلان خودرو استاندارد یورو سه دارند

مدیرعامل شرکت سبلان خودرو با بیان اینکه اتوبوسهای این شرکت تمامی استانداردهای شرکت خودروسازی دوو کره را رعایت کرده است، تصریح کرد: از ویژگیهای منحصر به فرد کارخانه خودروسازی دوو وجود نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در 85 کشور جهان است.

خادمی با اشاره به کم مصرفی اتوبوسهای تولیدی در این شرکت افزود: مصرف سوخت و روغن این اتوبوسها نسبت به اتوبوسهای دیگر پایین است که مزیت دیگر خودروهای این شرکت محسوب می شود.

وی با اشاره به کسب استاندارد یورو سه اتوبوسهای شرکت سبلان خودرو افزود: این خودروها به دلیل اینکه استاندارد گازوئیل مصرفی ایران یورو سه است این استاندارد را گرفته و اگر استاندارد گازوئیل مصرفی در کشور به یورو چهار و یورو پنج ارتقا یابد شرکت می تواند اتوبوسهایی با این استانداردها تولید کند.

توسعه متوازن حق مردم اردبیل است

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به وجود 1.5 درصد جمعیت کشور در استان اردبیل تصریح کرد: با این وجود این استان تنها نیم درصد صنعت کشور را در خود جای داده که نباید چنین شود.

حقیقت پور با بیان اینکه توسعه متوازن حق مردم اردبیل است، افزود: نمایندگان استان در توسعه متوازن استان تلاش می کنند تا اردبیل به حق واقعی و جایگاه عدالت محورانه خود برسد.

وی اردبیل را در صنعت سنگین عقب مانده برشمرد و گفت: نمایندگان استان تلاش می کنند امتیازات صنایع سنگین را به اردبیل بگیرند و پروژه های در سطح ملی را پیگیری کنیم.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت باید تمام صنایع کشور را به سمت ساخت پیشرونده‌هایی با سوخت پایدار هدایت کند، افزود: ملت ایران با تحریمها از حرکت و پیشرفت باز نمی ایستند و این تحریمها نفرت ملت ایران از کشورهای استکبار جهانی افزایش می دهد.

سبلان خودرو اردبیل توان تولید واگن برای راه آهن را نیز دارد

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد جذب حمایت‌های دولتی در تولید سبلان خودرو افزود:‌ در این زمینه تلاش می‌‌کنیم تا از تسهیلات کم‌بهره صاحبان این واحدها استفاده کنند.

منصور حقیقت‌پور ادامه داد: این کارخانه علاوه بر تولید صدها دستگاه اتوبوس شهری و مینی‌بوس در ابعاد مختلف، در صورت اجرایی شدن پروژه راه‌‌آهن اردبیل توان تولید واگن را نیز دارد تا بتواند در این عرصه بخشی از توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

وی گفت: در تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی و همچنین رویکردهای دولت در توجه به تولیدات داخلی سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم وزارت کشور را قانع کنیم تا برای شهرداران مناطق مختلف از تولیدات این کارخانه خریداری کرده و استفاده لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، سبلان ، خودرو ، توسعه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.