جراحی قد یکی از پر طرفدارترین جراحی‌ها به ویژه در بین دختران به شمار می آید که می تواند عوارض جبران ناپذیری برای بدن داشته باشد.

دکتر علیرضا رضایی، متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جراحی قد و در کنار تمام زیبایی‌هایی که به همراه دارد می‌تواند باعث مشکلات استخوانی و عضلانی شود. ژنتیک و تغذیه از عوامل تأثیر گذار بر قد هستند. ژاپنی‌ها در یک برنامه 25 تا 30 ساله میانگین قد خود را با استفاده از تغذیه حدود 10 الی 15 سانت افزایش دادند.

وی گفت: کسانی که بیماری زمینه‌ای (غددی – کم کاری غدد فوق کلیوی) و همچنین صفحات رشد بسته شده باشد بدون در نظر گرفتن میل شخصی می‌توانند با جراحی قد خود را افزایش دهند.

رضایی افزود: با آزمایش رادیولوژیک می‌توان متوجه شد صفحات رشد بسته شده است یا نه، سن رشد در دختران نهایتا تا 16، 18 سال و در پسران 20 تا 21 سال است.

وی تصریح کرد: در طول روز به دلیل از دست دادن آب دیسک قد انسان 1 تا 1.6 سانت کاهش پیدا می کند کوتاهی قد با افزایش سن هم اتفاق می‌افتد.

رضایی اظهار داشت: در این روش جراحی مخصوص ابتدا ساق پا شکسته می‌شود و پیچ و پین مخصوص پزشکی بین دو طرف استخوان قرار داده می‌شود و استخوان به تدریج  رشد می کند و جایگزین مهره‌ها  می شود.

وی خاطرنشان کرد: از عوارض این عمل می‌توان جوش نخوردن استخوان‌ها و یا جوش خوردن و همچنین عفونت نام برد. در عمل جراحی قد اغلب 3 تا حدود 7 سانت افزایش می‌یابد اما به مرور زمان می تواند باعث کوتاهی قد و افتادگی عضلات در بزرگسالی  شود اما این جراحی زیبایی برای افرادی که قد بسیار کوتاهی دارند می تواند مؤثر باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۰۲:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ،من چهل سالمه و قدم ۱۷۸ هستش آیا در این سن میتونم عمل افزایش قد به میزان پنج سانت داشته باشم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام قد من ۱۷۰ میخوام ۱۰ سانت افزتیش قد پیدا کنم ایا هزینش چقدر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۳۳ ۰۳ تير ۱۳۹۸
این داداشمون راست میگه من قدم 167 هست و 15ساله هم هستم واین قد برای یک فرد 15 ساله قد متوسط بین همسن های خودشه ولی مشکلی که هست من بعداز عملی که از صفحه های رشدم گرفتم معلوم شد صفحه های رشدم بسته شده خیلی ناراحت شدم وحتی دارم افسرده میشم اونم در صورتی که همه دوستای من الآن اوج رشد قدشونه لطفا کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام ، لطفا در مورد عمل افزابش قد گزارش جامع وکاملی تهیه کنید
چون واقعا خیلی از افراد هستن که به خاطر قد کوتاهشون دچار افسردگی خیلی شدید شدن وحتی دست به خودکشی زدن ومنزوی و گوشه نشین شدن نمونش دوست خودم که خود سوزی کرد اما خوشبختانه خودکشیش نا فرجام بود
واقعا نیاز جامعس درسته عملی هست که عوارض داره اما از پزشکا بخواید که با تبادل نظر و تجربیاتشون و بررسی و ایده گرفتن از آخرین روشای روز دنیا بخوان در ایرانم اجراییش کنن تا عوارضشم به حداقل ترین شکل ممکن برسه
خواهشا از وزارت بهداشت بخواید که به این موضوع مهم ورود کنه تا با هزینه کمتر و همینجور عوارض کمتر این عمل انجام بشه .ممنونم
خواهشا پیگیری کنید اجرتون با امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۰۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
واقعا پانزده میلیون هزینه عملشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۶:۱۲ ۰۸ تير ۱۳۹۶
اگه میشه درمورد عمل افزایش قد در ایران گزارش تهیه نمایید ممنون
آخرین اخبار