فناوری اطلاعات از ضروریات زندگی است/نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه هستیم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نباید به ابزارهای فناوری اطلاعات به دید سرگرمی نگریسته شود، گفت: استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات سبب کاهش هزینه‌ها و توسعه اقتصادی می‌شود.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه دنیا به سمتی می‌رود که همه چیز الکترونیکی شده است؛ بیان داشت: دولت و مجلس باید همت کرده و از حیث اعتبارات بودجه خوبی را به حوزه فناوری اطلاعات اختصاص دهند.

وی افزود: اختصاص اعتبارات به این حوزه سرمایه گذاری محسوب می‌شود و باید بستر مناسب را که در شان جامعه ما و مغزافزارهای این حوزه است؛ فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید عقب ماندگی‌ها جبران شود، ادامه داد: ایران پتاسیل خوبی در صادرات خدمات نرم افزاری دارد و می‌توانیم در این زمینه در دنیا سرآمد باشیم.

رحمانی به مغزافزارهای این حوزه اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با مدیریت صحیح از پتانسیل‌های انسانی این حوزه در جهت کاهش هزینه‌ها و سود آوری برای کشور استفاده کنیم.

به گفته وی از حیث مخابرات، مباحث 3G و گسترش شبکه فیبر نوری خوب عمل کرده‌ایم اما باید تلاش بیشتری کنیم تا به جایگاهی که در شان مردم و جامعه است، برسیم.

 

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.